poniedziałek, 7 maja 2018

PHENOMENAL US - challenge 13

Męski Akcent / A Little Bit of a Gentleman


Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze do mojego Miejskiego Safari. Dziś kolejne wyzwanie fejsbukowej grupy PHENOMENAL US, którego tematem jest Męski Akcent



MĘSKI AKCENT U FENOMENALNYCH

#phenomenalus #phenomenaluschallenge #phenomenalusmeskielement 
#phenomenalusalittlebitofagentleman

Męski styl

Zdystansowany, chłodny i nonszalancki styl męski wkroczył na salony z impetem. Zarówno w modzie damskiej, jak i męskiej odnotowujemy od paru sezonów mocny powrót klasycznych marynarek, płaszczy, koszul, spodni w kant, czyli ponadczasowej elegancji. Nawet ja jej odrobinę powolutku ulegam ;) W dobie rozpowszechnienia feminizmu oraz postaw projektantów promujących godność kobiety, nie można ominąć znaczenia ubioru power dressing, czyli stroju, który dodaje kobiecie władzy: siły i profesjonalizmu. Paradoksalnie to właśnie adaptacja męskich elementów stroju potrafi mocno podkreślić kobiecą siłę. Kobiety, szczególnie te wyemancypowane od dawna sięgają do męskiej szafy po akcenty czy wręcz całe stroje. Bawią się formą, akcesoriami nie tracąc przy tym swojego własnego stylu. Luźne odniesienia modowe do terminów: unisex, androgeniczność, czy męskość pomagają zbudować indywidualny styl. Tylko od nas zależy, czy zredukuje on w nas kobiecość, czy wręcz przeciwnie – wbrew męskim ubraniom staniemy się jeszcze bardziej zmysłowe i pociągające. Na pewno odpowiedź znajdziemy dziś w różnorodnym podejściu Fenomenalnych do tematu :) Czerpiąc inspirację ze stroju męskiego, można postawić na męski total look albo przełamywać go kobiecymi elementami: zwiewne sukienki oraz spódnice łączyć z ciężkimi płaszczami, czy oversizowymi marynarkami. Jednak ten styl budują przede wszystkim odpowiednie dodatki: męski kapelusz, prosta czapka, kaszkiet, odpowiednie okulary, krawat, czy apaszka lub szalik, a w szczególności dobry zegarek i skórzana galanteria. Największe domy mody sięgając po odniesienia do męskiego stylu, udowadniają, że kobieta wcale nie musi pokazywać wszystkim swoich nóg, aby czuć się sexy. Chyba że ma na sobie bardzo HOT w tym sezonie eleganckie garniturowe szorty :). Obok takiego wyglądu nikt nie przechodzi obojętnie, bo staje się on często manifestem i wyrazem siły charakteru. Chciałabym, żeby u mnie to tak działało, bo ja mam dość słaby ten silny charakter, niezależnie od tego, co na siebie włożę ;))


Trochę o stylizacji

Moim tytułowym męskim akcentem jest dziś przewrotnie nie krawat mojego męża, a męski dwurzędowy casualowy prochowiec. Płaszcz jest leciuteńki, bez podszewki, bardzo wygodny i nie do wyprasowania, z delikatnie kreszowanej 100% bawełny. Taka właśnie jego uroda, która mnie ujęła :) Do tego lniane prążkowane delikatnie białe dzwony, wyprasowane w kant, żeby dodać im elegancji, czy właśnie charakteru spodni od garnituru. Dla kontrastu siermiężny biały bawełniany jakby męski podkoszulek, bardzo trendy w tym sezonie. Czuję się w nim jak przed walką na pięści. I dodatki: okulary w białej oprawie, białe sandały bandażowe czy "ortopedyczne" na platformie z koturnem, szary zegarek plastikowy, granatowy koszyk-siateczka na przezroczystych plastikowych uchwytach i krawat Tadosa w krateczkę granatowo-szarą, włożony na płaszcz. Ciemnogranatowe z szarymi przetarciami są też guziki płaszcza, tak więc wszystko pięknie gra kolorowo :) Stylowo to nic odkrywczego, takie pomysły pojawiały się już na blogach, a to po prostu moja kompozycja z ich zastosowaniem :)) 


Trencz - z czym "do ludzi"? ;)

W tym sezonie trencz traktowany jest odważnie i zabawnie na wszelkie możliwe sposoby. Bywa asymetryczny, marszczony, warstwowy, także bardzo kolorowy, ale właśnie taki klasyczny, dwurzędowy, w beżowym kolorze pozostanie uniwersalnym i ponadczasowym. Jego to właśnie od zawsze możemy stylizować na wszelkie sposoby i zestawiać zarówno casualowo, jak i bardzo elegancko, ze spodniami każdego chyba kroju, takimi od garnituru, dżinsami, kulotami, szwedami, z sukienkami i spódnicami każdej długości, jednolitymi i wzorzystymi, zamaszystymi, falbaniastymi i ołówkowymi. Także każde obuwie sprawdzi się w zestawieniu z trenczem, od śmiesznych przerysowanych butów sportowych, przez mule, po sandały na szpilce, nawet ze skarpetkami. Zagrają z nim dobrze koszyki, siatki plecione i przezroczyste plastikowe, a także bardzo eleganckie i dekoracyjne duże, i małe torebki. Chyba nieźle się wygłupiłam, wypisując te OCZYWISTOŚCI, które mieszczą się w jednym krótkim zdaniu. Po prostu moim zdaniem trencz pasuje do wszystkiego i chwała mu za to :)


Dziś wszystko co mam na sobie oprócz krawata pochodzi z second-handów.
Today except the tie I'm wearing everything from second-hand shops.

płaszcz/coat - ASOS
buty/shoes - VAGABOND
spodnie/pants - LANDS'END
koszyk/basket - NN
zegarek/watch - NN
okulary/glasses - TOP SHOP
podkoszulek/undershirt - NN























UWAGA!!! ;)))

Mimo minimalnej reakcji na ten pomysł w poprzednim poście, co zrzucam na tę piękną majówkę, która słusznie wszystkich pochłonęła, postanowiłam kontynuować te moje linki na blogu :) Te linki, to nic więcej, tylko próba podpowiedzi podobnego do mojego lumpeksowego zestawu, ale z elementów dostępnych w sklepach, a także podpowiedzi innych dostępnych wersji wybranego elementu lub elementów tego zestawu. Nie wiem, może to buta z mojej strony, gdy liczę, że ktoś może chcieć się podobnie ubrać, jak pokazuję. Jakby co, ustawcie mnie do pionu proszę, tylko delikatnie :)


PODOBNY ZESTAW Z OFERTY MANGO POZA KRAWATEM Z H&M
TRENCZ   SPODNIE   TOP   SANDAŁY   KRAWAT   TORBA





INNE KLASYCZNE TRENCZE, ALE DAMSKIE :)
BONPRIX   RESERVED   PROMOD   TOPSECRET    MOHITO




INNE TORBY SIATKOWE I PLECIONE
H&M    MAKUTRA    YUPS    LAZA    MANGO




Bardzo uszczęśliwia i motywuje mnie każdy ślad Twojej tu obecności, dlatego serdecznie dziękuję za odwiedziny na moim blogu i za wszystkie komentarze. Zapraszam do oglądania i czytania, a jeśli Ci się spodoba, do obserwowania :)

Every trace of your presence here makes me happy and motivates me, so thank you so much for visiting my blog and for all the comments. I invite you to watch and read, and if you like it, to observe :)

68 komentarzy:

  1. Niezmiennie pełna zachwytu jestem. Alicja

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wpadłabym na to ,że ten płaszcz jest męski! Stylizacja ta podkreśla Twoją kobiecość!Piękna , modna kolorystyka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alu ☺ Ja też bym nie wpadła gdyby nie walka z guzikami 😂 Buziaki ☺

      Usuń
  3. Bardzo ciekawe połaczenie, podoba mi się takie zestawienie!
    Super

    Zapraszam do siebie w wolnej chwili,
    Miłego dnia, xx Bambi

    OdpowiedzUsuń
  4. Super Olu,krawat to na pewno męski akcent,ale Ja postawiłam na szelki.....Ciekawe ile osób pójdzie moim tropem....Pozdrawiam kochana!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu :)) U mnie męskim akcentem jest płaszcz ;)) szelki super pomysł, ja przymierzam się do nich w folku :)) Buziaki :)

      Usuń
  5. Przepięknie wyglądasz, świetna stylizacja. Świetnie skompletowany zestaw, zapraszam do mnie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że nie mogę nosić dwurzędowych płaszczy (jestem "jabłkiem"), bo rzeczywiście to klasyka. Na Twoich zdjęciach widzę energię i coraz lepsze pozy :))))). Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja właśnie takiego trencza jeszcze nie mam i to jest mój błąd. Muszę to naprawić przy najbliższej okazji, bo naprawdę trencz, to baaaardzo przydatna rzecz. Jak widać zresztą. Olu wyglądasz cudownie, nic dodać :)) I po męsku i bardzo kobieco, i zegarek masz fajny, i koszyk też :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ☺ Trencze są super ☺ Dziękuję Ewuś buziaki ☺

      Usuń
  8. Cudownie wyglądają te spodnie na Tobie :) Trencza takiego nie mam, ale przymierzam się do zakupu! Pozdrawiam ciepło z zimnego Białegostoku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas na Śląsku gorąc więc przesyłam ciepełko ☺ Dziękuję i pozdrawiam ☺

      Usuń
  9. Trencze lubię ale ten bardziej w męskim stylu, dwurzędowe nie dla mnie, ja muszę mieć jednorzędowy. Super to wykombinowałaś, uwielbiam Cię w takiej odsłonie. Pozdrawiam, buziaki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Basiu, że Ci się podoba :) Buziaki :)

      Usuń
  10. Świetna interpretacja tego stylu:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Olu wyglądasz niezwykle seksownie i kobieco w tym MĘSKIM:-) wydaniu. Całość genialna - ja przewrotnie wyróżnię tu podkoszulek - fantastyczny po prostu! A jeśli chodzi o linki to jestem bardzo na TAK co głośno i wyraźnie podkreślam - pozdrowionka ciepło - Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę z każdego podanego powodu ☺❤😙

      Usuń
  12. Ola,trench to meski atrybut ,ale kobieta wyglada w nim tak fantastycznie,ze nie moze byc mowy zeby zabraklo ich w naszych szafah :) Olu jak zwykle zachwycasz pomyslem,odwaga,uzyciem niebanalnych dodatkow .Jestem ogromna fanka wszystkich Twoich stylizacji ,pozdrawiam Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, Twoje słowa są dla mnie jak balsam, dziękuję Kochana ☺❤🌷😙

      Usuń
  13. A ja wciąż nie mam trencza!
    A Twój jest świetny! Do tego te portki luzackie... Jest własnie tak nonszalancko...i kobieco!
    Bo wiadomo, że kobieta w męskich ciuchach wygląda seksi i na pewną siebie:D
    Tak jak Ty:D
    Buziole!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się też w tym stroju czuję 😊 Dziękuję Kochana ☺ Buziaki 😙

      Usuń
  14. Olcia wyglądasz fenomenalnie, ty ze zwykłego płaszcza potrafisz zrobić coś wyjątkowego. Tak jest w tej stylizacji, elegancka nonszalancja, która mi się podoba. Brawo Olcia, buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sobie myślę, że taki mój szczęśliwy los, obracać się wśród zwykłych rzeczy i nadawać im nową wartość ☺ Tak samo jest z nami, wszystkie mamy często ukryty ale przecież potencjał ☺ Buziaki Kochana 😙

      Usuń
  15. Jak Ty to robisz???? Po prostu wszystko to idealnie pasuje, zaskoczył mnie podkoszulek, a i on wpisuje się wprost doskonale w męski akcent. Torba mnie zachwyca... ech, cała Ty - wspaniale, nowocześnie, stylowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana :) Tak, podkoszulek jest bardzo męski w moim odczuciu, tylko przydałyby się lepsze bicepsy do niego ;)) Buziaki :*

      Usuń
  16. Ślicznie Olu wyglądasz:))u Ciebie zawsze pięknie i niezwyczajnie:))pomysł na założenie płaszcza był super:))bardzo żałuję że tym razem nie mogłam dołączyć do grupy:(((Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu ☺ Do zobaczenia na Folku ☺ Buziaki 😙

      Usuń
  17. Trudno mi szukać kolejnych słów zachwytu, bo zachwycona jestem ZNOWU, KOLEJNY RAZ :D Klasyka, kobiecość, siła i ten męski akcent - no po prostu WOW! I co mnie bardzo cieszy - interesujący tekst, aż chce się czytać i czytać :) Uściski, Oluś <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana ☺ Dopieszczasz mnie ☺ Buziaki 😙

      Usuń
  18. Genialny płaszcz ! Całość oczywiście też ale chciałabym mieć taki płaszcz a nie mogę, bo ma wszystko, co nieodpowiednie do mojej sylwetki. Na Tobie wygląda fenomenalnie. I ten krawat i szerokie spodnie, bomba !!! Fajne foty.
    Buziaki !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to mie mogę mieć wąskich spodni, rurek czy cygaretek :( Zawsze coś za coś :)) ale bardzo się cieszę, ze Ci się podoba :) Mnie Twoja stylówka bardzo, mamy podobnie duuże krawaty i na gołą szyję :))

      Usuń
  19. fajna torebka;)
    pozdrawiam serdecznie :)
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne zdjęcia - wykorzystałaś tę piękną pogodę na maksa i stworzyłaś mistrzowską sesję. Trench i krawat - idealne połączenie :) a do tego taaakie modne. Cudownie wyglądasz w tych stonowanych kolorach - a biały, wręcz odblaskowy podkreśla cały zamysł. Kisses - Margot :))))
    P.S.
    Twoje listy zakupów fajne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Sis ☺ Ten mój wybieg taki sprzyjający chyba ☺ Buziaki 😙

      Usuń
  21. Olu, świetny pomysł z tym krawatem zamiast szalika :) i fajnie , że założyłaś go do podkoszulka :) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Olu swietnie uwielbiam twoja lekkość w podejściu do tematu uwielbiam trencze super to wyglada i ta torebka cudo pozdrawiam 😍💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  23. Ty to masz pomysły ��
    P.S. Przekaż Liloo, że ostatni post jest SUPER!! ��
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. A myślałam, że krawat to ten akcent męski. W życiu bym nie pomyślała, że mężowi skradłaś płaszczyk :) Ale ten krawat do białego topa wygląda bardzo kobieco i kusząco :). Świetnie dobrane kolory, smakowita kawa z mlekiem!!! Ślicznie Olu i podziękowania dla Anonima :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lilou ☺ Cieszę się, że znalazłaś czas ☺

      Usuń
    2. Ależ proszę bardzo:)
      Każdy post jest super Lilou, bo Ty tam jesteś ;)

      Usuń
  25. Biel i beż!!! Połączenie tych kolorów zachwyca mnie każdorazowo :).

    Lubię przemycać do stylizacji męskie akcenty... koszule, marynarki, krawaty, szelki... odpowiednio zestawione dają świetne efekty :)!!!

    WIELKI BUZIAK OLU :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Justynko ☺ Zawsze podziwiam Twoje stylówki z takimi elementami, bo takim drobiazgom jak Ty szczególnie to pasuje ☺🌷😙❤ Dziękuję Kochana ☺ Buziaki 😙

      Usuń
  26. Oleńko zestaw zachwyca! Uwielbiam męskie akcenty w kobiecych stylizacjach. Ty pokazałaś tworząc ten inspirujący zestaw, że można wyglądać niezwykle kobieco dobierając męskie dodatki :))) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anetko ☺ Tak to chyba jest z tymi męskimi dodatkami ☺ Buziaki 😙

      Usuń
  27. Ten męski styl idealnie też pasuje do ołówkowej spódnicy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Okropnie mi się podoba :-) jestem zachwycona :-) Fantastycznie bawisz się modą i jesteś w tym naprawdę świetna :-) Pozdrawiam, buziaki, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martuś taki piękny komentarz a ja dopiero teraz odpowiadam 😊 ale Ci dziękuję bardzo, bardzo ☺ buziaki Kochana 😙

      Usuń
  29. Wyglądasz w tej stylizacji jak milion dolarów! Trench i spodnie to strzał w 10! CAdriana Style

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo fajnie opisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Z pewnością do tego typu stylizacji jeszcze fajnie wyglądał by kapelusz, który byłby taką wisienką na torcie. Ja bardzo chwalę sobie kapelusze od https://hatfactory.pl/ gdyż wiem jak dobrej jakości tam mają nakrycia głowy.

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny wpis. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  34. cream and white combination is too good .

    OdpowiedzUsuń