poniedziałek, 14 listopada 2016

Sweter, futerko i grzane winko :)

Jak rozgrzać się jesienią w kolorze bordo.



Bez obaw, o szarości nie będzie prawie ani słowa :) Zajmę się za to bordo, które w dzisiejszych stylizacjach pojawia się bardzo chętnie, za to w roli drugorzędowej, chociaż z aspiracjami na więcej. 
Za to są widoki, że będzie go więcej w innym poście, i wtedy już nie wiem, o czym napiszę, może wymyślę pierwszą w życiu bajkę ;)

Znaczenie koloru bordowego.

Bordowy kolor jest jednym z odcieni koloru czerwonego. Nazwę swą wziął od francuskiego czerwonego wina z Bordeaux o delikatnej, ciemnoczerwonej barwie. Bordowy kolor jest również jednym z odcieni purpura, naturalnego barwnika uzyskiwanego z niektórych gatunków śródziemnomorskich muszli. Zamiennie nazywany jest również burgundem lub wiśnią czy śliwką, choć ta ostatnia moim zdaniem należy bardziej do grupy kolorów fioletowych. W starożytności był używany w heraldyce i był uważany za kolor cesarzy. Symbolizuje godność, siłę i moc, panowanie i władzę; pobożność, umiar i hojność.
Z drugiej strony, kontrastowo czy przekornie, jest najbardziej cielesnym z odcieni czerwieni, oznacza zmysłowe przyjemności, kojarzy się z głęboką namiętnością i seksem. Najbardziej zmysłowa bielizna jest przecież w tym kolorze. Głęboki bordowy to szczególny odcień czerwieni, pełny i smakowity, ulubiony kolor tych, którzy nie obawiają się eksperymentów i kochają życie. Tak, jak miłośnicy wina rozpoznają tę nazwę od razu, tak miłośnicy mody znają i doceniają ubrania w kolorze bordo. Szczególnie chętnie wybierają je osoby o wyrafinowanym i starannie przemyślanym guście, ponieważ bordo to kolor wymagający, niechętnie pozwalający się zestawiać z innymi barwami, jakby w przekonaniu, że jest na tyle szlachetny i wykwintny, że samodzielnie prezentuje się najlepiej. Stylizacje w tym kolorze są wyraziste i niepowtarzalne, mogąc stanowić jeden z synonimów prawdziwej klasy i elegancji. Ten kolor nie przepada za konkurencją, nie bez przyczyny wypomniałam mu na początku jego aspiracje czy jak kto woli zdrową ambicję ;)

Z jakimi kolorami łączymy kolor bordowy ?

Żeby z nim nie zadzierać, najlepiej nosić go w wersji „total look” czyli łączyć bordo z bordem lub z kolorami do niego zbliżonymi od stóp do głów. Możesz sobie za to pozwolić na więcej niż odrobinę szaleństwa z różnymi fakturami. Świetnie będzie wyglądać, gdy połączysz ze sobą różne tkaniny w tym samym kolorze, na przykład zamsz, wełnę i jedwab. Taki look może jest odważny ale wygląda bardzo stylowo i elegancko. Ryzykując focha naszego bohatera, odważę się napisać, że świetnie łączy się z innymi jesiennymi barwami, czyli z granatem, czernią, brązem, jak również z butelkową zielenią czy kolorem musztardowym. Niedawno odkrytym a bardzo ciekawym połączeniem kolorystycznym jest bordo z pudrowym różem. Ja w moich stylizacjach połączyłam go głównie z grafitową szarością, wmawiając jej trochę na siłę sąsiedztwo zgaszonego granatu ;)
Jeśli nie jesteś przekonana do bordowych ubrań, bo ja na przykład jeszcze nie jestem, zacznij od dodatków. Buty i torebki albo szalik, czy kapelusz w tym kolorze orzeźwią czarną czy granatową garderobę. Jeżeli nie masz jeszcze w garderobie ciuchów w kolorze bordowym lub źle będziesz się czuła w bluzce, spodniach, czy sukience w odcieniu bordo, postaw na biżuterię w takim właśnie kolorze, która dyskretnie ożywi Twoją stylizację. Także bordowe usta i paznokcie pasujące do twojego ubrania dodadzą ci dodatkowo klasy.

Dziesiejsze stylizacje.

Dzisiaj pokazuję to, w jaki sposób na co dzień przeciwstawiam się chłodom, ale jeszcze nie mrozom. Zakładam gruby sweter, w wersji pod ponczo lub pod futrzaną kamizelkę, albo jako okrycie wierzchnie w zastępstwie płaszcza. Na głowę koniecznie czapkę lub kaptur, noszę je już od pierwszych chłodów, bo po mamusi mam główkę bardzo wrażliwą, żeby nie powiedzieć przewrażliwioną. Śmieję się, że choruję nawet po jej umyciu, dlatego rzadko myję, ale szczęśliwie mogę sobie na to pozwolić. Dodaję już bardziej dla ozdoby elementy futerkowe i bordowe, i już jest mi lepiej, choć lepiej by było dobrze, ale to w innych temperaturach :)
Wszystkie moje dzisiejsze stylizacje opierają się na tej samej kolorystyce, szarości i bordo, z wyjątkiem kolorowego, szydełkowanego swetra. Darzę go ogromnym sentymentem, bo był jedną z pierwszych moich lumpeksowych zdobyczy. Towarzystwa grubym swetrom i czapkom dotrzymują moje wierne jak psychofanka, bordowe sztyblety z H&M, z którymi już kilka razy próbowałam się rozstać, bezskutecznie, ale jak widać dziś także bezsensownie :)
Pierwsza stylizacja to bardzo ciemne jeansy, luźna, wygodna szara bluza z tak długim golfem, że może służyć za kaptur, z kieszeniami i wiązaniem na dole. Na wierzchu długi, gruby, szary melanżowy sweter i futrzana kamizelka, która grzeje jak szalona, a na głowie mocna w kolorze, ciepła czapka z pomponem. 
Druga stylizacja to szara bluza, szare materiałowe spodnie o dresowym kroju, długi, zapinany, kolorowy, szydełkowany sweter, w podobnej kolorystyce szalik i szara, gruba czapka, wykończona futerkiem. 
Trzecia stylizacja to wełniane, szare, szerokie spodnie, obszerne szare golfisko o grubym splocie, z rękawami tak długimi, że zastępują rękawiczki, poncho czy pelerynka z bordowego, milutkiego flauszu, z kapturem ozdobionym futerkiem, i szara, futerkowa torebka.

Serdecznie zapraszam do oglądania i komentowania,
a także do polubienia mojej strony na fb: https://www.facebook.com/lumpolastyle/?ref=aymt_homepage_panel



FUTRZANA KAMIZELA











spodnie z second hand - Falmer
bluza z golfem z second hand - Zentex
sweter z second hand - Clockhouse
czapka z second hand
kamizelka z second hand - H&M


KOLOROWY SWETER










spodnie z second hand - Next
bluza z second hand
sweter kolorowy z second hand - Monsoon
szalik z second hand
czapka z second hand

BORDOWA PELERYNKA







spodnie z second hand - River Island
golf z second hand - BARKERS
pelerynka z second hand - Made in Italy
torebka z second hand - Benetton





Więcej na: KobietaWieLepiej.pl

129 komentarzy:

  1. Bije pokłony za niebanalność, uwielbiam, luz, za te przydługie rękawy....ech jak ja to lubię ;-)
    Olu dobrego dnia!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bordowy to ciekawy kolor, kiedyś bardzo popularny /nie tylko w ubraniach ale też w dodatkach do domu, ile to było bordowych kanap i wypoczynków! Sama takie miałam w latach 70-80/. W połowie lat 70-tych połączyłam bordowy płaszcz z zielona garsonką z baskinką, wtedy to była rzadkość. Bieliznę bordową też miałam ha!ha!
    Co do stylizacji to w oko wpadł mi zestaw nr.1 ale moim faworytem jest nr.3, cudna peleryna i te długie rękawy /bardzo modne jednak nie dla wszystkich/, na dodatek nie trzeba zabierać ze sobą rękawiczek. Czapki masz Olu świetne. Pozdrawiam cieplutko, miłego dnia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu :) Ja bordowej bielizny muszę się dopiero dorobić ;)
      Pozdrawiam serdecznie i ciepło :)

      Usuń
  3. Mam jedne bordoszwedy, świetnie leżą, zakładam kiedy mam ochotę na kolor, ale tylko z szarością lub czernią. Z niczym innym się nie czuję :)
    Twoje propozycje zacne, podebrałabym długi szarak. Buty czadowe. Ale obiektywnie rzecz biorąc, najfajniejszy środkowy zestaw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te bordoszwedy bardzo by mi się teraz przydały :) Bardzo dziękuję za komentarz :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Olu! Widzę, ze dziś u Ciebie królują warstwy. Ja uwielbiam takie kombinowane zestawy! Szarość z birdem wyjątkowo pięknie sie kolorystycznie komponują. Niestety wybrać najfajniejszemu zestawu nie potrafię, bo wszystkie podobają mi sie równie bardzo 😍 A ten kolorowy sweter ....marzenie! Buziaki. Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :) Tak warstwowo i kolorowo chodzę na co dzień, ale moją codzienność chyba rzadko pokazuję na blogu ;) Buziale!

      Usuń
  5. Dzisiejsza odsłona bardzo mi odpowiada :) to coś w moim stylu. Nie lubię marznąć :( a dla tego kolorowego swetra jestem w stanie nauczyć się szydełkowania :0. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Twoimi zdolnościami manualnymi ta nauka szydełkowania to będzie na pewno prosta sprawa :) Dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. To ciekawy kolor. Nie specjalnie go lubię, bo trochę postarza. Staram się używać go delikatnie lub w nieco jaśniejszym odcieniu. Pozdrawiam Cię serdecznie Olu.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :) Lumpeksy to loteria, nie dałabym rady przebierać w odcieniach :)
      I też, o czym piszę, do bordo nie jestem przekonana, i postuluję używać go ostrożnie, ale wiem, że jest wiele zwolenniczek tego koloru :)

      Usuń
  7. Zainspirowałaś mnie!!! muszę stworzyć coś bordo+ szarość :D pięknie!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zakochałam się w kolorowym swetrze z zestawu 2. Jest boski. Wszystkie zestawy są genialne, a te buty to hit sezonu. Super, podziwiam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. wiesz co kochana, nie denerwuj mnie tym sh! jak Ty takie cuda tam znajdujesz!!! ja nic nie mogę znaleźć z sh! ;( no po prostu jestem w szoku! cudo! wszystko genialne!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam przyjaciółkę, której na studiach wciąż się szczęściło i żyła strachem, jak ona przeżyje, gdy ta passa się skończy, ja się nie daję temu strachowi ;)

      Usuń
  10. Ty to jesteś pomysłowa!!! Rewelacyjne te zestawy! I każdy zwariowany!:D
    Czapy wymiatają! A najlepsza ta szara z pomponami:D I to swetrzycho do niej!
    W ogóle wszystko fajoskie! I wszystko można kombinować ze sobą w nieskończoność:D
    Bordo w dodatkach bardzo lubię:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. WOW ! Super ! A wiesz, że miałam swój epizod z bordo ? Tak, miałam kilka rzeczy w tym kolorze i bardzo go lubiłam. Najbardziej podoba mi się ostatni zestaw, jest mi najbliższy. Cudne spodnie i buty !!!
    Buziaki :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Soniu :) Teraz masz epizod z czerwienią, tez cudnie :)

      Usuń
  12. Gdybym była zazdrośnicą wszystkiego bym zazdrościła. Ciuchów, wyglądu, uśmiechu. Nie jestem więc tylko podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Stylizacje cudowne- w każdej z nich potrafię odnaleźć siebie. Te długie swetry w dwóch pierwszych <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne stylizacje są fantastyczne, każda do "wzięcia", wyglądasz pięknie w tych czapach, kolorach...super!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. wszystkie zestawy mnie zachwyciły
    brawo !

    OdpowiedzUsuń
  16. Bordo czapkę chętnie ugościłabym w swojej szafie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to był strzał w 10-tkę, za 5 zł w dodatku :)

      Usuń
  17. W ten kolorowy sweter od razu wskoczyłabym bez zastanowienia :D Bardzo fajny post, dużo wiedzy i radosne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super post! Zgadzam się w 100%, że połączenie zamszu, wełny i jedwabiu jest doskonałe i szykowne. Mam ogromną słabość do zamszu <3! Przepiękne są te Twoje stylizacje - zakochałam się w butach i pelerynce. I dzięki Tobie przypomniałam sobie, że mam bordowe botki, torebkę i chyba spodnie. Czas wygrzebać je z szafy! Pozdrawiam serdecznie, Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Renatko :) I bardzo lubię jak mi ktoś o czymś przypomni, albo jak ktoś lub coś mnie zainspiruje, w drugą stronę to dopiero przyjemność :) Więc wygrzebuj z tej szafy pliz i chcę to zobaczyć <3

      Usuń
  19. nr 2, choć kreatywna, wydaje mi się dla Ciebie za mdła, ale pierwsza i trzecia są piękne same w sobie i dodają Ci urody, bardzo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i znowu muszę się z Tobą zgodzić w pierwszej części zdania :) w drugiej jeszcze chętniej zresztą ;) Buziaki!

      Usuń
  20. Piękne połączenie kolorów. Szary to mój ulubiony, a bordowy też ostatnio zagościł na moim blogu.Świetne stylizacje stworzyłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Widziałam tą kurteczkę <3
      Pozdrawiam!

      Usuń
  21. Żywy przykład, że bordo lubi się z szarym! Ostatnia stylizacja najbardziej mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Aż trudno uwierzyć, że to są rzeczy z SH, pierwszy zestaw dla mnie :) pozdrawiam Babooshka Style. ps. bordo bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
  23. Odważne zestawy, które skradły moje serce . W każdym z nich jest coś nietuzinkowego. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie wiem jak to robisz ? :( Też bywam w sh, ale nigdy, przenigdy nie widziałam takich rzeczy, jakie pokazujesz. Wszystko mi się podoba, we wszystkim wyglądasz nieziemsko, wszystkie stylizacje dopracowałaś perfekcyjnie - po prostu super. Pozdrawiam serdecznie - Margot :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie wiem jak to robię, ale póki tak się dzieje korzystam 🙂 Dziękuję Ci kochana 🙂

      Usuń
  25. Na tle szarości bordo wygląda fantastycznie:)))wszystkie zestawy bardzo mi się podobają:)))w pierwszym najbardziej kamizelka w drugim cudny sweter a w trzeci moja ulubiona część garderoby czyli pelerynka:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  26. Oooooooo.... ten kolorowy kardigan ze środkowej stylizacji jest megazajebiściezajebiaszczy!!! Idę jutro do Bigi ;-)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za udane łowy i pochwal się potem 🙂

      Usuń
  27. Do mnie najbardziej przemawia zestaw pierwszy. Bordo i te szarości pięknie razem grają. Takie melodie uwielbiam:))

    OdpowiedzUsuń
  28. Miałam długą przerwę w blogowaniu, bo pochorował się mój chihuahua Pepe, na szczęście już wyzdrowiał i oto jestem ;-) Bardzo podoba mi się ta bordowa pelerynka z trzeciej stylizacji i golf z pierwszej - aż trudno uwierzyć, że są z sh ;-) Przyznam, że nie mam w szafie nic bordowego... Wiem, że to piękny kolor, idealny na jesień i zimę, ale jeszcze nie znalazłam niczego w tej tonacji, co by mnie urzekło. Może niedługo się to zmieni ;-)

    P.S. Modelka na medal! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że piesek już zdrowy :) I cieszę się , ze jesteś <3 I dziękuję!
      Buziaki!

      Usuń
  29. WoW ten 2 sweterek jest cudny!;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam bordowy!
    Pozdrawiam,
    Rose

    OdpowiedzUsuń
  31. świetne stylizacje!!! obserwuje!:))

    OdpowiedzUsuń
  32. Jesteś prawdziwym przykładem na to jako można się ubrać tanio, a stylowo! Wyglądasz super! Całość mnie jak najbardziej zainspirowała! :)

    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Jestem u Ciebie pierwszy raz i zostanę na dłużej. Bardzo mi się podobają Twoje stylizacje.

    OdpowiedzUsuń
  34. Tytuł mówi sam za siebie - połączenie idealne. Pięknie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam wszelkie odcienie borda i burgundów, idealnie komponują się z szarością ;) Świetne botki!
    Pozdrawiam
    http://perfectlyimperfect92.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo lubię czerwień i mam kilka rzeczy tego koloru.Super stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Posiadam taki sam kolorowy szalik :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2016/12/christmas-is-coming.html

    OdpowiedzUsuń
  38. Zdecydowanie wszystko w moim stylu:)


    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękna jest ta futrzana kamizelka:D naprawdę cudo:) bordowe ponczo też jest super:) ma piękny kolor:)

    OdpowiedzUsuń
  40. uwielbiam bordo, genialne propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  41. I like your colourful sweater :)
    www.whiteandvintage6741.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Łoooo matko, wszystko z SH, same perełki, chyba zaraz pęknę z zazdrości aaaaaa :O
    bardzo podoba mi się ten dlugi kolorowy sweter- fantastyczny jest, piękny i widać, że ciepluchny, także na pewno dlugo Ci posluzy :D

    Super wyglądasz !

    Wesołych Świąt :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  43. Ale piękne stylizacje <3 Uwielbiam bordo łączyć z granatem i szarościami :)

    OdpowiedzUsuń
  44. super post!! <3
    na pewno będę tu zaglądać!

    Zapraszam do mnie: http://roxyolsen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo ciekawe stylizacje i połączenia kolorów. Całość niebanalna, środkowa stylizacja mi się najbardziej podoba a taką czapkę chyba sama sobie sprawię :)

    pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  46. Wszystkie zestawy super, ale nr 1 bomba! <3

    OdpowiedzUsuń
  47. Love the post and thoughtful content!!��
    ��Hope you had an amazing weekend!!
    I am glad you enjoyed reading my recent posts and thank you!!
    Happy Holidays!!!
    MyLyfeMyStory

    OdpowiedzUsuń
  48. Świetne stylizacje. Wesołych świąt. :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Uwielbiam ten kolor :) Bardzo podoba mi się pierwsza stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Wszystko w tej stylizacji fajnie się komponuje.

    OdpowiedzUsuń
  51. Bardzo efektowne jest to zestawienie. Super czapka

    OdpowiedzUsuń