środa, 2 listopada 2016

Manewry na poligonie jesieni.

Czyli dyskretny kamuflaż w kolorze khaki ;)



Na czym polega styl militarny ?

Styl militarny wraca do nas praktycznie każdej jesieni i z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Kolorem, który automatycznie kojarzy się nam z militariami, jest khaki. Styl militarny to przede wszystkim długie wojskowe płaszcze, spodnie bojówki, kurtki typu pilotka czy parka, oficerki, sznurowane botki i ubrania we wzór moro, a nieodłączne detale to duże kieszenie i naszywki. Wspomniane elementy zostały zaczerpnięte ze stroju współczesnego żołnierza. I z tych bazowych, wręcz tradycyjnych skojarzeń korzystałam, komponując moje dzisiejsze stylizacje. Nie udało mi się dotknąć odważnych, dekoracyjnych klimatów, po które sięgają projektanci tej jesieni, ale może uda się to innym razem, natomiast parę słów o nich oczywiście dziś napiszę :)


Dziś w damskiej wersji projektanci często sięgają w nieco dalszą przeszłość, ubierając nas w misterne mundury kawalerii czy carskiej straży. Uniformy żołnierzy kojarzą się nam z męskością, siłą, odwagą. By połączyć męski wzór z kobiecością, wystarczy połączyć elementy żołnierskiej mody z kobiecymi fasonami. Dlatego kobiecy styl militarny charakteryzuje bardziej dopasowany krój, podwójny rząd ozdobnych guzików na marynarce oraz stójki i ozdobne pagony wykańczające żakiety i płaszcze. W tym roku liczy się dekoracyjność, kontrasty i detale, kolorowe, często czerwone lamówki przy trenczach, łańcuchy przy butach, kabaretki noszone do ciężkich płaszczy, kolorowe futerka przy kołnierzach. Ubrania wykończone są broszkami przypominającymi medale, metalowymi guzikami czy po prostu dekoracyjnymi przeszyciami. Najbardziej popularne kurtki lub dwurzędowe płaszcze, nosimy kontrastowo do obcasów i spódniczek. Do nich zakładamy koszule, zarówno te w wydaniu eleganckim, jak i sportowym. W chłodniejsze jesienne dni możemy założyć swetry o grubym splocie,  Zamiast spódniczek możemy wybrać także spodnie rurki bądź bojówki, oficerki lub zawsze modne botki. Oczywiście wszystko to w wojskowym stylu. Obowiązująca kolorystyka to zielenie i brązy we wszystkich odcieniach i różnej intensywności, desenie to nie tylko panterka, ale także inne odzwierzęce wzory i futra. W takim wydaniu styl militarny nie jest dla każdego, to styl dla odważnych, gdyż ubraniami z tym intensywnym wzornictwem na pewno zwrócimy na siebie uwagę. 

Od wielu sezonów i nie tylko jesienią zestawy wpisujące się w styl militarny są kojarzone przede wszystkim z estetyką swobodną i casualową, jednak projektanci już dawno przełamali tę zasadę. Klasyczna, wojskowa zieleń, czyli khaki ozdabia nawet wieczorowe kreacje, podobnie jak wspomniane wcześniej ozdobne marynarki. Bojówki podkreślające kobiece kształty można nosić do t-shirta lub delikatnej bluzki z lejącego materiału, na przykład w parze ze sznurowanymi botkami. W wersji romantycznej takie spodnie można zestawić ze zwiewną bluzką z falbanami, kwiecistą biżuterią i delikatnymi czółenkami. Generalną zasadą, która powinna rządzić kobiecymi stylizacjami, wykorzystującymi styl militarny powinien być kontrast kolorów, materiałów i fasonów. Dzięki temu ożywisz i unowocześnisz nieco monotonny, wojskowy look. Ubrania w stylu militarnym wyglądają świetnie także z elementami w rockowym duchu, czyli skórzanymi spodniami, butami motocyklowymi czy ćwiekowanymi ubraniami. W tym wypadku kontrastowi tkanin powinno towarzyszyć zróżnicowanie fasonów. Do zestawu złożonego z dopasowanych legginsów i t-shirta można dodać luźną, wojskową koszulę i nieśmiertelniki na łańcuszku zamiast klasycznego naszyjnika.

Czym jest właściwie kurtka parka ?

Kurtka parka to długie do kolan okrycie, które prawie zawsze ma naszyte wielkie, wsuwane kieszenie. Istotną cechą charakterystyczną kurtki parki jest kaptur. Kiedyś wypełniona była puchem zwierzęcym, dzisiaj takie modele są już rzadko produkowane. Najczęściej wypełnieniem parki jest sztuczny puch. Jej oryginalna wersja to ta w kolorze oliwkowo zielonym. Dzisiaj istnieją różne barwy parki, choć klasyka jest ciągle na topie. Istnieją parki cieplejsze (z futerkiem) oraz lżejsze, wykonane z delikatniejszego materiału. Parka to wiele możliwości w jednym. Jest to typ kurtki idealny na chłodne lub deszczowe dni. Luźna, ale może być dopasowana. Sportowa, ale może być elegancka i finezyjna. Możesz wyjść w niej na spacer w kaloszach, ale i na eleganckie spotkanie w butach na obcasie. Może być ciepła, ale też lekka i przewiewna. Jedno jest pewne, jest zawsze modna i szykowna. Parki pasują też do każdego typu sylwetki i można je nosić na wiele sposobów: podkreślać talię, ściągać dołem, nosić luźno, zakładać kaptur, podwiązywać wysoko rękawy, lub je opuszczać. Parka to wariacja na każdą porę i pogodę. W tym sezonie często możemy spotkać parki z futrzanymi kapturami w intensywnym, np. różowym kolorze.

Dziesiejsze stylizacje.

Moje dzisiejsze 3 stylizacje są wariacjami na temat stylu militarnego, opartymi na kolorze khaki w nakryciach wierzchnich, od krótkiej kurtki, przez parkę, po długi płaszcz. Uwarunkowały, ale też sprowokowały je jak zawsze moje lumpeksowe zdobycze. Najbardziej dumna jestem właśnie z parki, z tego szalonego płaszcza, no i z koszuli z naszywkami, która już gościła wiosną na blogu.
W pierwszej, bardzo klasycznej na co dzień moim zdaniem stylizacji widzimy Anię w granatowych jeansowych rurkach, białej koszuli, rudym sweterku i lekkiej parce w kolorze khaki. Dodatki to czarne sztyblety, plecak i czapka. W drugiej, bardziej przerysowanej i monochromatycznej stylizacji ja mam na sobie zielony, ogromny płaszcz, chyba z poliuretanu, ściągnięty w talii gumowo skórzanym paskiem z podwójną klamrą, zieloną długą sukienkę i melanżowy sweter z futrzanymi naramiennikami. Do tego zielona, parciana torba przez ramię na szerszym wymienionym pasku i skórzane kozaki. Czuję się trochę jak generał, a trochę jak sanitariuszka. W trzeciej stylizacji, znów wracamy na ziemię z Kasią w rudej spódniczce, wojskowej koszuli z naszywkami, zielonej obszernej kurtce z misia, i z futrzaną torebką.

Serdecznie zapraszam do oglądania i komentowania :)


ANIA






spodnie z second hand - Falmer
koszula z second hand - Zara
sweter z second hand - Clockhouse
parka z second hand - Oxford Str.


OLA





sukienka z second hand - DeFacto
sweter z second hand - George
płaszcz z second hand - Preference Collection
torba z second hand - ESMO
pasek z second hand - Warehouse


KASIA




koszula z second hand - BAY
spódnica z second hand - Stockh LM
kurtka z second hand - Lowe Alpine









46 komentarzy:

  1. A więc, już sobie wybrałam....
    Z pierwszej stylizacji parkę, z drugiej stylizacji, torbę i sweter.
    Spodnie i buty będą moje i mogę ruszać na spacer.

    ___Tess.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) U nas dziś pada, ale parka jest impregnowana :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
    2. Jeśli będzie sprzedaż, to już dziś zamawiam te rzeczy.
      Parkę i torbę.... och, jak bardzo lubię.
      Ciekawi mnie tylko rozmiar parki.
      Uśmiecham się od ucha, do ucha. (*_*)

      ___Tess.

      Usuń
  2. Ola -sweter i torbę, zabieram! ;-)
    Styl militarny, jak najbardziej ok!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem wielka miłośniczka militarnego stylu! Uwielbiam khaki, parki, kamuflujące wzory itd. Dlatego dziś podobają mi sie wszystkie trzy stylizacje, choć przyznam, ze Twój płaszcz szczególnie mnie zachwycil!!!! Chciałbym mieć go w swojej szafie... Pozdrawiam Olu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :) Ten płaszcz to duża 40-tka, utonęłabyś w nim chyba, dlatego potraktowałam go tym paskiem ;) Pozdrawiam serdecznie, Ola

      Usuń
  4. Olu w następnym wcieleniu kupię cały Twój zestaw. Super

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja do takiego stylu podchodzę z wielkim sentymentem:))))kolor khaki był modny w mojej młodości,kiedy o ładne rzeczy było bardzo trudno:))a ja miałam piękną spódnicę i spodnie:)))jaka to była radość:))Twoje zestawy są super szczególnie z długim płaszczem:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu :) Cieszę się, ze poruszyłam nostalgiczne tematy :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Wszystkie bardzo mi się podobają i podziwiam umiejętności składania stylizacji ,są wyjątkowe. Najbardziej ty Olu w tym płaszczu-pięknie Ci w nim. Wiem ile trudu, żeby powstały takie stylizacje. Uwielbiam wyszukiwać w Londyńskich sh rzeczy i wiem, że nie jest łatwo tak pięknie poskładać jak Ty to robisz.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, ze Ci się podobają :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Styl militarny mocno mnie kręci :-))Lubię ten szyk i barwy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super zestawy!!! W każdy mogłabym wskoczyć i biegać:))
    Khaki kiedyś nie bardzo lubiłam, ale z wiekiem doceniłam (ale mi się rymło;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie trzy stylizacje są świetne, choć druga zachwyciła mnie najbardziej - ten szeroki pasek w talii - mistrzostwo świata!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam czytać Twoje opisy "łańcuchy przy butach, kabaretki noszone do ciężkich płaszczy, kolorowe futerka przy kołnierzach. Ubrania wykończone są broszkami przypominającymi medale, metalowymi guzikami czy po prostu dekoracyjnymi przeszyciami...." <3. A że militarne klimaty są szczególnie bliskie mojemu sercu, to (pomijając zmęczenie) główka mi wskoczyła na obroty z wyobraźnią :D. Dziewczyny wyglądają fajnie, ale to Twoja stylizacja - odważna, kreatywna, dynamiczna skradła moje serce. Pięknie zgrane odcienie i fasony. I ten kontrast struktur - LOVE it!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ Ty masz TALIĘ !!!! Pomysły militarne są bardzo fajne, ale nie ukrywam, że Twój pomysł jest perfekcyjny - jestem pod wielkim wrażeniem :) . Przepiękny pasek, rewelacyjny płaszcz i idealnie dobrana cała reszta. Pozdrawiam serdecznie - Margot

    OdpowiedzUsuń
  12. chyba przejdę się dzisiaj do s.h :))
    pozdro.

    OdpowiedzUsuń
  13. Olu - mistrzowskie polączenie! Zachwycam sie. U Kasi połaczenie koszuli i spodnicy jest idealne. Lubie styl militaryjny, uwazam go za kobiecy, a raczej podkreslajacy kobiecosc pomimo swojej ciezkosci ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Matko, oddaj mi ten piękny płaszcz! ;o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze Ci się podoba :) ale utonęłabyś chyba, to duuża 40-tka :)

      Usuń
  15. Świetne stylizacje:). Bardzo mi się podoba styl militarny na kimś -- sama jakoś nie do końca dobrze się w nim czuję. Twój długi płaszcz po prostu wymiata! Pozdrawiam, Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też nie do końca moja kolorystyka :) ale mój blog na tym polega, że pokazuję rzeczy bardzo różnorodne, warunkowane zdobyczami z lumpeksów i moimi czasem dziwnymi pomysłami, są to o tyle moje stylizacje, że ja je komponuję, i każdą mogę założyć, poza tymi bardziej rozebranymi, ze względów estetycznych ;)

      Usuń
  16. Styl militarny uwielbiam, a ty swietnie go zaprezentowalas w tym poscie. Bardzo podoba mi sie twoj plaszcz. Wszystko super ze soba gra! Az trudno uwierzyc ze takie perelki mozna znalezc w second handzie! Super. Z checia bede odiwedzac Twoj blog w poszukiwaniu inspiracji! :)
    Ven's Wife Style
    https://venswifestyle.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Wersja ze skórzanym płaszczem szalenie mi się podoba! Podkreślony paskiem, idealnie dobrane detale - cudnie! WYglądasz mega stylowo!

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam khaki! Najbardziej podoba mi sie druga stylizacja 😘

    OdpowiedzUsuń
  19. Parka marzy mi sie od kilku sezonow i moze wreszcie w tym roku sobie kupie. Duzo mam ciuchow w kolorze khaki.
    Fajne zestawy Ola :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Twoja stylizacja wygrała! Uwielbiam Twoje stylizacje z SH

    OdpowiedzUsuń
  21. Stylizacja Oli jest fantastyczna ! Spokojnie mogla by się pojawić w magazynie modowym z najwyższej półki.

    OdpowiedzUsuń