poniedziałek, 21 listopada 2016

Tak bym chciała damą być :)

Lumpola Middle Ton or .... Middle Class ?



O co tu chodzi ?

Dziś wspólnym mianownikiem obu moich stylizacji są płaszczyki a'la Kate Middleton, a także mój lekko zachwiany krok w kierunku elegancji. Tym razem bardzo chciałam być damą, chciałam dobrze, a wyszło jak zawsze :) Muszę Cię jednak ostrzec, że będę kontynuować te starania na różne, dziwne sposoby, aż do mojego bólu, bo Ty obawiam się, poczujesz go dużo wcześniej :) Wracając do dzisiejszego tematu, wszystko zaczęło się od czerwonego płaszczyka, który od początku nazywałam płaszczykiem księżnej Kate. Chodziłam koło niego chyba 2 miesiące, aż w końcu kupiłam go po przecenie. Miał poważny feler, brak jednego guzika, no i jak na second hand był drogi. Pewnie dlatego nikt się na niego wcześniej nie połasił. Uzyskana obniżka pozwoliłaby mi zainwestować w nowe, równie piękne guziki, ale okazało się szczęśliwie, że pani przechowuje ten brakujący guzik w kasetce z pieniędzmi, o czym na śmierć zapomniała!  Kiedy zapoznałam się bliżej ze stylem Kate, doszłam do wniosku, że te moje stylizacje są chyba bliższe westernowi i nijak do niej nie pasują, poza właśnie płaszczykami, bo wcięte w talii, rozkloszowane dołem, no i w jej kolorach. Mimo tych rozbieżności tematu z z tym co pokazuję, dziś będzie nieco o stylu Kate :)




Jaki jest styl Kate Middleton ?

Księżna Kate jako pierwsza zrobiła to, na co żadna inna arystokratka nie miała odwagi. Pokazała, że jest zwykłą kobietą, również w kwestii mody. Trzeba jej oddać, że w obliczu restrykcyjnego protokołu dyplomatycznego, nieźle sobie radzi z dyskretnym przemycaniem modowych trendów. Kolorowe płaszczyki, minimalistyczne sukienki, seksowne rozcięcia, to elementy, które określają jej styl. Kate udowadnia, że klasyczna elegancja wcale nie jest nudna. Jej stylizacje są odpowiednio stonowane i godne powściągliwego stylu angielskiej księżnej, a jednocześnie trudno oprzeć się wrażeniu, że mimo wszystko swobodne. Kate stawia na wygodę i bezpieczne kolory. Nie eksperymentuje i doskonale potrafi stworzyć stylizacje klasyczne, pasujące do jej pozycji i urody. Na wystawne przyjęcia, bale czy też imprezy charytatywne sięga zarówno po projekty znanych projektantów, niedostępne dla przeciętnego Brytyjczyka, ale również po kreacje projektowane dla popularnych sieciówek, które w zestawieniu z eleganckimi szpilkami, świetnie skrojoną marynarką od uznanego projektanta i subtelną biżuterią, zawsze wypadają rewelacyjnie. Szczególną sympatią darzy ubrania od Alexandra McQuenna, który zaprojektował jej suknię ślubną. Na co dzień jej styl to połączenie prostoty i niewymuszonej elegancji, najchętniej oczywiście na bazie ubrań z popularnych sieciówek. Kiedyś byłoby to nie do przyjęcia, dziś w dobie kryzysów ekonomicznych jest dopuszczane, a nawet mile widziane. Na mniej oficjalne wyjścia księżna chętnie zakłada spodnie rurki lub jeansy i sportowe buty lub koturny. Jeśli chodzi o kroje, ulubionym fasonem Kate jest sukienka do kolan o lekko rozkloszowanym dole, podkreślonej talii i dość obcisłej górze z niewielkim dekoltem. Kate chętnie wybiera szmizjerki i sukienki z baskinką. Takie fasony pomagają nadać jej raczej chłopięcej sylwetce kształt klepsydry. Ulubionym kolorem Kate jest niebieski, dlatego w stylizacjach często pojawia się błękit, kobalt i granat oraz wszelkie odcienie beżów. Często wybiera też ubrania w żywych barwach. Rzadko widzimy ją w czerni, częściej to promienne żółcie, ciepłe pastele, zielenie, kremy, róże, czy czerwień. Kate wspaniale prezentuje się także w bieli, ale to barwne kreacje podziwiamy na niej najczęściej. Kate unika łączenia kolorów, woli jednobarwne ubrania. Płaszczyk w soczystym, malinowym kolorze zestawia z sukienką w tym samym odcieniu. Kate nie wstydzi się pokazywać 2 razy w tych samych kreacjach, Księżna zakładając te same ubrania, zmienia tylko dodatki: biżuterię i kapelusze. Stylizacje Kate uzupełnia delikatna biżuteria i skromne dodatki, a także nienachalny makijaż oraz perfekcyjnie, ale naturalnie wystylizowane włosy, najczęściej rozpuszczone i ułożone w lekkie fale. Styl Kate nie jest trudny do naśladowania, wiele jego elementów można wręcz skopiować i zakup ich nie stanowi poważnej bariery cenowej. Na moim przykładzie jednak widać, że nie każdemu się to naśladowanie udaje :)

Dzisiejsze stylizacje

Pierwsza stylizacja to wspomniany wcześniej czerwony płaszczyk, z satynowymi lamówkami, w kolorze brązowym i czerwono złotymi guzikami. Założyłam go na beżową sukienkę w drobny, kolorowy rzucik. Uwielbiam wzory tego typu i o takim właśnie zagęszczeniu, taki deseń żywcem zdjęty z krawata :) Sukienka jest spięta w pasie szerokim zamszowym, czerwonym pasem, z czarną lamówką, z dekoracyjną klamrą ... na plecach ;) Na szyi zawiązałam po przedszkolnemu gruby rzemień z chwostami, który u wielu budzi niejednoznaczne skojarzenia :) Na nogach mam grube, brązowe rajstopy, zlewające się kolorem z butami. Rajstopy zawsze ubieram na lewą stronę, żeby były jeszcze bardziej matowe. Łudzę się, że oba te zabiegi służą optycznemu wysmukleniu moich mocnych nóg. Buty to moje zdobyczne sznurowane brązowe wysokie botki lub niskie kozaki, jak zwał, tak zwał :) Torebka jest niewielka, brązowa, z dekoracją w formie kwiatów i wymienionym na inny, szerszy i jaśniejszy, pasek. To też mój mały bzik, mieszanie paskami w torebkach :)
Druga stylizacja, może trochę przywołująca lata 70, to szerokie, czarne spodnie, i marszczona, jasnobeżowa bluzka, z szerokim ściągaczem w talii, ozdobionym zakładkami i złotymi guzikami. Gdy ubrałam te rzeczy próbnie, mąż zapytał, czy to mój strój na Sylwestra. Obawiam się, że moja sylwestrowa kreacja nie będzie taka elegancka i spokojna ;) Na wierzch zarzuciłam wełniany, beżowy płaszcz z futrzanym kołnierzem i paskiem w talii. Do tego moje ulubione wiązane buty, czarna torebka vintage, szeroka aksamitka na szyi i czarny kapelusz, czyli wypisz wymaluj, cała dama, która wybiera się na Sylwestra ;)

Serdecznie zapraszam do oglądania i komentowania,
a także do polubienia mojej strony na fb: https://www.facebook.com/lumpolastyle/?ref=aymt_homepage_panel


CAŁA DAMA KIER












sukienka z second hand - Falmer
płaszcz z second hand - Atmosphere
torebka z second hand
pasek z second hand
buty z second hand - Atmosphere
rzemyk z second hand


CAŁA DAMA PIK









spodnie z second hand - Falmer
bluzka z second hand - Zara
płaszcz z second hand - Clockhouse
torebka z second hand - Oxford Str.
buty z second hand - Atmosphere
kapelusz z second hand
















37 komentarzy:

  1. Stylizacja z kapeluszem..cudna!!!!!!! ;-)
    dobrego dnia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obie stylizacje bardzo mi się podobają i przestań narzekać na swoje nogi, bo są bardzo zgrabne i wcale nie masywne. Olu, masz talent! Podziwiam, bo ja nic nie umiem kupić w second handzie, a zaoszczędziłbym sporo pieniędzy. A może nie znam tych sensownych...
    Zgadzam się opisem stylu Kate, dobrze maskuje swoją chłopięcą figurę. Jak dla mnie ma ona w sobie jakiś czar, piękna kobieta. Pozdrawiam serdecznie, Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu, rzeczywiście mam jakąś łatwość w wynajdywaniu w tych sh, i to nawet w towarze na maksa przebranym, nie chciałabym, żeby mi to przeszło ;) A nogi swoje lubię takie jakie są :)

      Usuń
  3. Kate ma styl to jest niezaprzeczalne. Miło sie na nią patrzy. Dużo w niej wdzięku i naturalności :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nieważne, czy a'la Księżna Kate, czy a'la ktoś inny - te sylwetki udowadniają, że masz w sobie bardzo dużo z damy, Olu.
    W sumie Tobie jest bardzo łatwo osiągnąć efekt damy... bo masz takie "godne" rysy twarzy.
    Bardzo szlachetne.
    Myślę, że najlepiej podkreślałyby to zestawy minimalistyczne :)
    Ale i te dają radę - zwłaszcza druga, chociaż mnie nie kojarzy się ona ze stylem KK, a z sylwetkami z kolekcji Rockmadchen.
    Obejrzyj sobie jej kolekcję "Mexican Sky" :) Wyglądasz jak żywcem przeniesiona z jej wybiegu :)

    Mnie to zachwyca, bo uwielbiam taki styl!

    P.S. dziękuję Ci za przemiłe słowa wysłane mi w wiadomości prywatnej na FB - kiedy do mnie pisałaś, to nie miałam czasu odpisać. A teraz, po takim czasie to trochę nie wypada. Więc piszę tu :) wybacz mi zwłokę, ja jestem zabieganą istotą.

    Moc buziaków!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mar 🙂 Bardzo cenię sobie Twoją opinię i cieszę z tego komentarza ❤ Buziaki!

      Usuń
  5. Olu, Kate nie Kate, ale te stylizacje idealnie pasują do ciebie! chociaż są bardzo rożne, w czerwonym płaszczyku wyglądasz tak dziewczęco, tak radośnie :) w drugiej, w kapeluszu to rasowa dama, szyk i elegancja, klasa sama w sobie! :) może bym tylko te spodnie podłożyła? ;) ściskam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu :) I ze spodniami masz rację ;) Buziaki!

      Usuń
  6. obie macie dużo klasy, ale Ty masz w sobie za dużo energii, żeby ją tak po prostu "udusić" klasyką :*. Pięknie zderzane tony i faktury.

    OdpowiedzUsuń
  7. Olu,gratulacje.Podoba mi sie i pierwszy i drugi look.Z pierwszego zabieram sukienke i torebke...plaszcz zostawiam,zebys nie zmarzla:) Z drugiego zabieram plaszcz i spodnie :)))ups chyba jednak grozi Ci grypa:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tam znawczynią mody nie jestem, ale jedno Ci powiem - masz smykałkę do tworzenia niebanalnych zestawów:D I na pewno nie zwyczajnych:))
    Obie stylówki są świetne!!! Obie damy bardzo mi się podobają!
    Każda w ciut innym stylu, ale każda ma to coś:))
    Rewelacyjnie wyglądasz w obu wersjach!!!
    Zabieram kapelusz, oba płaszcze i buty:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję dziewczynko ❤ Bez butów to już mur beton się przeziębię 😉 Buziaki!

      Usuń
    2. No dobra... Buty zostawiam ;))

      Usuń
  9. Chętnie skradłabym Ci ten czerwony płaszczyk zestawiając go oczywiście po swojemu. Rzeczywiście Twoje stylizacje tylko trochę nawiązują do stylu Kate, ale za to pasują do Ciebie. Pozdrawiam Cię serdecznie.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Absolutnie się zakochałam w tych wszystkich chokerach i aksamitkach, więc to zauważyłam najpierw :) . Potem kapelusz, potem szerokie spodnie, potem... potem ... każdy kawałeczek Twoich stylizacji. Idealnie zgrałaś wszystko razem, podkreśliłaś trendy i jednocześnie zrobiłaś to w ten charakterystyczny dla siebie sposób dosłownie szalejąc z wizerunkiem. Super - pozdrawiam Margot :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ola nie przesadzaj z tą samokrytyką. Wyglądasz naprawdę ładnie. Pierwszy zestaw to mój wielki faworyt. Pięknie dobrałaś kolory!!!
    Pozdrawiam serdecznie :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięlkuję <3 Może faktycznie za mocno napisałam, w sumie te moje nogi nawet lubię ;)
      Buziaki!

      Usuń
  12. Olu, jesteś damą w obu zestawach. Mnie do gustu bardziej przypadł zestaw nr.2.
    W kapeluszu dama bez dwóch zdań... a spodnie mają tak fantastyczną górę, że nie mogę wzroku oderwać. I bluzka - wow! jest seksownie. Pozdrawiam, buziaki Damo...

    OdpowiedzUsuń
  13. Damą to już jesteś Olu! :) Płaszczyk czerwony taki słodki !!! :) Druga stylizacja bardzie poważna, w końcu dama :) Jestem pod ogromnym wrażenie, że w sh można znależć tak fajne rzeczy. Czasami szukam, jednak Twoje "wykopaliska" powalają!! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Damą jesteś w każdym calu:)))piękne zestawy a w szczególności płaszcze:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo eleganckie i wdzięczne płaszcze, wyszło pięknie
    www.adrianaemfashion.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  16. Macie tu mile panie taki wianuszek wzajemnie slodzacych sobie kobiet,ja sie zastanawiam czy poza mna ktos nie zwiazany z blogosfera tu do was zaglada.Pisze do Was bo widze tu wciaz te same zacne panie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę nie wiem co odpowiedzieć, ale cieszę się, że Pani zagląda :) Pozdrawiam serdecznie
      i zapraszam na fb :)

      Usuń
    2. Iza, wcale nie zaprzeczamy żeśmy wianuszkiem;)
      Zwyczajnie się lubimy, jesteśmy podobnie zakręcone na punkcie ciuchów, więc do siebie zaglądamy:)
      Nie każdego kręci, to samo - jedne zacne panie wolą gotować inne z ciuchami kombinować;)
      Szczerze zapraszamy do wianuszka:)) Nigdzie tyle pozytywnej energii nie załapiesz co u nas:D

      Usuń
  17. Obydwie stylizacje są zjawiskowe

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam płaszcze takie jak te. Super pasują do wielu stylizacji.

    OdpowiedzUsuń