poniedziałek, 5 marca 2018

ART: POP - ART

Po 2 tygodniach bardzo zimowej przerwy dziś kolejne, siódme wyzwanie naszej grupy PHENOMENAL US. Tym razem pod hasłem "ART: Pop - art". To kolejny temat, po przesuniętej na koniec końców Tęczy, na który w tak wczesnym terminie uparła się moja trendowata ambicja, przepraszam! :) Tak sobie zamarzyłam, by czasem grupowo wyprzedzić czy może zapowiedzieć trendy następnego sezonu, a jednym z nich są właśnie graficzne wzory w klimacie pop-art. Twarze, zabawne bajkowe ilustracje i komiksy zdobią dziś T-shirty, płaszcze i sukienki u Calvina Kleina, Jeremy'ego Scotta, Prady czy u Versace w ich kolekcjach na wiosnę lato 2018. Dlatego serdecznie zapraszam do wszystkich dzielnych Fenomenalnych, które sprostały w tych niekorzystnych warunkach mojemu kaprysowi, by spróbować się z tym trendem wciąż zimową porą :) 
Dziewczyny BARDZO WAM DZIĘKUJĘ!!!! :)

#phenomenalus #phenomenaluschallenge #phenomenaluspopart






A teraz oczywiście mój ulubieniec Erick Kessels ALE WTOPA.

Co ten chłopak jeszcze nie wymyśli! Na szczęście książeczka jest malutka i króciutka ;)



"Świat pełen jest samochwalców traktujących siebie bardzo poważnie i bardzo z siebie zadowolonych. Z pewnością nieraz jeszcze usłyszysz, że jeśli chcesz prześcignąć swoich konkurentów, powinieneś zachowywać się z większą dozą pewności siebie i wykazywać szaleńczą determinacją.

To cenna rada dla polityka lub zapaśnika.

Dla reszty z nas raczej nie.

Ogromny szacunek dla samego siebie i rozdęte ego mogą ograniczać kreatywność, ponieważ zarozumiałość to pierwszy krok do lenistwa. Wałkujesz w kółko te same pomysły, z których wiele może być wyrazem twojej pychy, a nie właściwego osądu.

A ponieważ nawet egotyści nie lubią megalomanów, zostaniesz sprowadzony na ziemię przez zniecierpliwionych i zawistnych rywali.

Nigdy nie wiadomo, jak dojdzie do tego upadku ani kiedy się wydarzy, ale samozadowolenie i nadmierna pewność siebie zawsze do tego prowadzą. Kiedy będziesz leżał połamany na gruzach własnej świetności, przyjdą ci do głowy najlepsze pomysły.

Czasami żeby zdobyć szczyty, trzeba sięgnąć dna".

Dlatego ja wygodnicko i zapobiegawczo, żeby uniknąć tych wszystkich złowieszczych perturbacji od razu zdecydowałam, że MOIM SZCZYTEM BĘDZIE DNO i że przy tej właśnie okazji nie będę brać siebie zbyt serio :) Ponieważ jednak mam resztki ambicji, to zakładam, że nie jest to dno w durszlaku, bo jak mówi Kolega Kuchmistrz, podobnie jak ja "niepoprawny optymista":

"Kiedy jesteś przekonany, że już znalazłeś się na samym dnie, to ciesz się stary, że w tym dnie nie było szpary, przez którą spadłbyś niżej gdzieś".  


Trochę o stylizacji

Ze mną jak z krnąbrnym dzieciakiem "mówił dziad do obrazu, a obraz ani razu", dlatego dziś przemówi właśnie obraz :) 

Zgadzam się całą sobą, że blogowe zdjęcia powinny być dobre, a nawet świetne, technicznie przynajmniej poprawne, a idealnie, jeśli doskonałe i piękne. Obiecałam sobie jednak, że już nie będę tłumaczyć się z moich zdjęć, bo to do niczego mimo tej mojej pilnej zgody i tak nie prowadzi, ile lat można się tłumaczyć! Wszystkich, którzy odczuwają długotrwały estetyczny dyskomfort, przepraszam ostatni raz. Trzeba to w końcu przyznać otwarcie, poprawy raczej nie będzie. Zgadzam się także, że bardzo ważne na zdjęciach jest tło, z czym mam kolejny poważny problem, dlatego dziś przewrotnie, żeby się tak bardzo nie przejmować, postanowiłam być ważna i jestem tłem dla świetnego obrazu Karoliny, bo nawet jeśli jest "napisane", że tło jest z tyłu, to ja niekoniecznie dziś mam ochotę z tym się zgodzić, taka przekorna czasem jestem :) Dziś dla mnie tym ważnym tłem jest to co mniej ważne, czyli wcale niekoniecznie fałszywie skromna Lumpola i jej stylówka. Główny bohater dzisiejszej sesji, która trwała w ciemnościach krótkie parę minut, ale już miałam się nie tłumaczyć, bo przecież gorzej być nie może :)) No więc ten główny bohater, obraz Karoliny okazał się także wiercipiętą i nijak nie chciał zachować pionu na tych pospiesznych zdjęciach. W końcu poszturchiwany obwisł na jednym rogu. Gdybym choć trochę "czuła" PR napisałabym, że tak miało być i że taki był mój artystyczny zamysł, ale ja jestem tylko niewprawną "mistrzynią" przypadku. Chociaż podobno nie ma przypadków ;) Mam ogromną nadzieję, że jestem przynajmniej kolorystycznie i tematycznie spójnym tłem dla tego obrazu, i że wszystkie moje dziś chyba bez wyjątku trendowate elementy, czyli komiksowa przedpotopowa bluzka, dresowe białe spodnie z lampasami rozmiar 58, biała marynarka Alexis, beżowy prochowiec Bogarta, sportowe buty, tyci torebeczka i sznurkowy kosz na pranie zamiast torebki, nie stanowią zbytniego dysonansu, bo konkurencją dla niego na pewno nie są :)
Wszystkim oglądającym życzę przynajmniej znośnych przeżyć estetycznych i ogromnie dziękuję za wytrwałość tym, którzy jeszcze mimo mojej wiecznej nienaprawialności nie uciekli zbyt daleko :)

                                          
Zapraszam do obserwowania i do polubienia mojej strony na fb LUMPOLASTYLE


Dziś wszystko co mam na sobie pochodzi z second-handów.
Today I'm wearing everything from second-hand shops.

spodnie z dresu/sweat pants - IDENTIC
bluzka/blause - NICOWA
marynarka/jacket - NN
torebka/bag - NN
minibag - NN
trencz/trench-coat - C&A
trampki/trainers - MISTRAL

















Bardzo uszczęśliwia i motywuje mnie każdy ślad Twojej tu obecności, dlatego serdecznie dziękuję za odwiedziny na moim blogu i za wszystkie komentarze. Zapraszam do oglądania i czytania, a jeśli Ci się spodoba, do obserwowania :)


Every trace of your presence here makes me happy and motivates me, so thank you so much for visiting my blog and for all the comments. I invite you to watch and read, and if you like it, to observe :)

73 komentarze:

  1. Wow..ale fajna "stylówka" ;-)jest pomysł i ...najnowsze trendy ;-)
    Fajnie wszystko zgrane, zestaw przypomina mi że marzec to miesiąc w którym powinna zawitać wiosnaaaaa ;-)))Na duży PLUS;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu bardzo się cieszę z Twojego komentarza :) Dziękuję :)

      Usuń
  2. Kurde, ja na dnie spędzam życie ;) Żartuję sobie z tego, ale gorzko mi bywa coraz częściej.
    Wizja artystyczna, pomysł, logika i wykon składa się tu na spójne dzieło artystycznomodowe. Szacun! Jesteś ARTystką :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mnie dowartościowałaś, na tym dnie to szczególnie cenne :)

      Usuń
  3. Oj,tak! Całkowicie zgadzam się z Sivką - Pani jest Artystką!Trafiłam na Fenomenalne zupełnie przypadkiem( pooperacyjne unieruchomienie w łóżku) i już zostałam.Pomysł świetny,z przyjemnością obserwuję,jak jeden temat oswajają różne kobiety. I przy każdym wyzwaniu mam ten sam dylemat - zacząć czy skończyć na Pani stylizacji. Są niekonwencjonalne,szalone,nieoczywiste. A jednocześnie "wszystko gra". Rzeczywiście artystyczna dusza. I nawet te rozmyte zdjęcia wpisują się w klimat,więc już niech Pani się nie katuje "niedoróbkami" - szkoda energii na zamartwianie się,a koleżanki ,jak widać,akceptują to,co Pani "zapodaje". Proponuję hasło na najbliższy czas : jestem artystką .Życzę kolejnych,równie fajnych stylizacji,pozdrawiam. Hanna Tołczyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie mi miło czytac takie słowa :) Z ogromną radością witam nowe osoby wśród komentujących, co zaprzecza dosyć częstej i niesprawiedliwej opinii, że stanowimy jedynie towarzystwo wzajemnej adoracji i nikt inny do nas nie zagląda :) Dziękuję bardzo i do zobaczenia :)

      Usuń
  4. Olu.... tak.... opowiedziałaś własnie historię, nie tylko tę opisaną słowami, ale i obrazem. To, co widzę powyżej, pokazuje mi pewna spójną, silną, wspaniałą kobietę, pełną myśli przeróżnych. Rany, jaki Ty masz dar... nigdy nie umiałam operowac obrazem, chociaż takie odbieranie świata mnie zachwyca. Ty do znakomitej wizualizacji dokładasz rownie doskonały tekst.
    Opowiadaj dalej swoje słowno-wizualne historie, bardzo na nie czekam. To coś znacznie więcej, niż tylko poprawnie skomponowany strój. To jest wizja. Przekaz. Treść. To coś, co sprawia, że nie mam wątpliwości, iż moda jest dziedziną sztuki.
    Dziękuję.
    A te detale...torebeczka... trencz i bez trencza... lampas...zwykłe sdidaski i i torba jak ta na zakupy...i ten obraz w tle. Pop-art. Pop-art. No dobra, wiem, Andy Warhol był Twoim kumplem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po Twoich komentarzach Kochana to skrzydła mi rosną "tak wielkie, że niebiańskie, a i zaniebiańskie" :) Dziękuję ogromnie, także za serdeczny doping do wszelkich starań :)

      Usuń
  5. Super to wymyśliłaś jest kreskówka są szerokie spodnie z lampasem i nonszalancko zarzucony trencz wszystko utrzymane w najnowszych trendach i oczywiście maleńka torebeczka Brawo 👍❤️❤️🥂🥂pozdrawiam www.happy-woman.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję Beatko, że znajdę czas by tę kreskówkę poczytać i się nie zdziwię za bardzo :) Dziękuję :)

      Usuń
  6. Jak zwykle wszystko przemyciłaś w tej stylizacji - pop, kolor, total, trench, torebki, buty !!!!!!!!!!!!! No po porostu WSZYSTKO !!!! Fantastyczny garnitur i do tego BIAŁY :))), w którym zakochałam się totalnie ;) . Torebunia przesłodka, a koszulka niepowtarzalna. Jesteś mistrzynią - ale to już wszyscy napisali, więc już wiesz ;) :)))) . Gratulacje POPARTOWA dziewczyno :)))) Kisses - Margot :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, z tymi trendami to się zorientowałam dopiero pisząc posta, jeśli się jest trendowatym, to chyba nieuleczalne i siedzi we krwi ;)) Bardzo się cieszę, że Ci się podoba i ślę buziaki :)

      Usuń
  7. Olu świetny look,torebki ekstra,spodnie z lampasami bomba.Biorę całośc i idę w miasto...Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgoda Kasieńko :) To się tam spotkamy :) Buziole :)

      Usuń
  8. Pani Olu świetnie wyglądasz. Super look ;) Wszystkie rzeczy ze sobą świetnie zgrane :D Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy Twoje zdanie :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  9. Pop art przecudownie. Bluza taka, że ach... Fajne, nietuzinkowe połączenie. Odwaga, młodość i artyzm 😘🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, no Lilaku ale mi dołozyłaś do pieca, aż się zarumieniłam :) Dziękuję Kochana :)

      Usuń
  10. Ciekawa stylów i tym razem udane zdjęcia. 😍 pozdrawiam serdecznie 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być stylówka. OJ te telefony!!!

      Usuń
    2. Telefony robią z nami co chcą :) Dziękuję Krysiu za ten miły komentarz, zdjęcia też dziękują ;)

      Usuń
  11. Stylizacja przecudna sama bym taką chciała-street fashion a przy okazji na temat :)







    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mi miło Sylwio, że tak Ci się podoba :) Super :) Dziękuję :)

      Usuń
  12. Świetnie Olu, pięknie wyglądasz, zdjęcia też udane i to tło. Jestem zachwycona. Pozdrawiam, buziaki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basieńko :) To ja jestem tłem :)) Buziaki :))

      Usuń
  13. Kurczę muszę to wreszcie napisać bo pęknę. Jestem pod ogromnym wrażeniem, tego co prezentuje Pani na swoim blogu. Nie wiem, jak Pani to robi, ale ja - osoba ubierająca się tradycyjnie i wręcz zachowawczo - jestem zachwycona tym, co Pani tu wyczynia. Uwielbiam Pani komentarze do prezentowanych stylizacji, jest Pani niesamowicie utalentowaną i wrażliwa osobą i jeśli ktoś Pani powie, że " tak nie wyszedłby na ulicę" - ja mu odpowiem - ja też bym nie wyszła - bo to nie mój styl. Ale to w najmniejszym stopniu nie przeszkadza mi, aby cieszyć tym oko i podziwiać niesamowite wyczucie do łączenia kolorów, wzorów i detali. Pozdrawiam - Agata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę! Po prostu ogromnie się cieszę :) Wszystkie komentarza są wspaniałe i dają ogromną radość, ale od nowej osoby komentującej dają szczególnego kopa, bo zaczynasz wierzyć, ze to co robisz ma sens :) Bardzo, bardzo dziękuję :)

      Usuń
  14. Ola jesteś genialna!!! Zdjęciami się nie przejmuj! Jak dla mnie są właśnie świetne, bo pasują do Ciebie i Twojego stylu! Cała Ty...Taka nierzeczywista artystka i nierzeczywiste zdjęcia...
    Picassa też kiedyś krytykowali;))
    Tez uważam, że nie ma co się nadymać... Bo człowiek zaczyna gonić swój ogon...
    Warto odpuścić...

    A stylówka genialna! Że się tak powtórzę! Taka nonszalancka elegancja! Portki prześwietne! (już wiem jaki rozmiar brać;))
    Świetnie z tą bluzką i płaszczem się komponują...
    Jak z wybiegu!!!

    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy w Twoim butiku sa takie rozmiary :))) Dzięki zrastańcu Ty nasz Kochany za każde cudne słowo :) Ja się tak cieszę z tej naszej grupy i z tego, że udało Ci się wziąć udział, przeogromnie :)

      Usuń
  15. Wyglądasz bardzo stylowo w tym zestawie który bardzo Ci pasuje. Bluza i torebeczka są rewelacyjne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alicjo, tak te 2 rzeczy plus OBRAZ "zrobiły" mi stylizację :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  16. Stylizacja fantastyczna:))świetna bluzka:)))bardzo mi się Olu podoba:))pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu Kochana ☺ Pozdrawiam i szykuj się na przyszły wykropkowany poniedziałek ☺

      Usuń
  17. Świetny t-shirt, fajna stylizacja, jest moc, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak elegancko i artystycznie u Ciebie. Ja nie wiem, jak Ty to robisz, że co tam na siebie włożysz, to wszystko ma sens. Trzeba chyba mieć ten artystyczny zmysł. Charakterna ta bluzka, ładne kolory, wszystko tworzy piękną całość :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuś ☺ Cieszę się, że Ci się podoba ☺ Buziaki ☺

      Usuń
  19. Bardzo fajny zestaw, taki sportowo-elegancki, więc wskoczyłabym w niego od razu. Kolorystyka popartowej bluzy jest ekstra - w przeciwieństwie kolorystyki popartowych trendów w wydaniu projektantów, która mnie nie przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, te poparty projektantów są bardzo krzykliwe :) Cieszę się Madziu, że Ci się podoba :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  20. Olu,po takiej stylizacji az sie chce krzyczec ....wiosno przychodz !!!Fenomenalne polaczenie spokojnej bazy i elementu jak z komiksu :)) Wielka moda uwielbia takie nieoczekiwane zmiany akcji :)))))) Niby klasycznie ,nimy spokojnie ,niby nic szkokujacego ,ale to zludzenie ..... bo jest zaskakujaco,szkokujacoi bardzo innowacyjnie :)) buziaki Olenko,Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas temperatura się podniosła, ale chyba spadło ciśnienie i łepetyna się odzywa :(
      Cieszę się Kochana, że Ci się podoba i że tak pozytywnie ten pomysł oceniasz :) Buziaki :)

      Usuń
  21. Olu kochana, jak Ty to pięknie wymyśliłaś ! U Ciebie zawsze jest jak z wybiegu stylóweczka. Zachwycam się bardzo !!! A mała torebusia to prawdziwy cukiereczek :-) Buziaczki kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta torebusia to chyba dziecięca, ale co tam zawsze będziemy dziećmi :)) Dziękuję Krysiu i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  22. No, Ola!!! Niesamowicie super dobrałas kolory. Cudnie pasują do siebie. Ale nawet kształty są idealnie dobrane i całość robi rewelacyjne wrażenie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) fajnie się to wszystko poskładało w całość :) Dziękuję Margo :) Buziaki :)

      Usuń
  23. Olu, ale fajnie wymyśliłaś z tym obrazem i faktycznie, nie powinnaś się tłumaczyć. Przysięgłabym, że to przekrzywienie na którymś zdjęciu było celowe. Także ten ;). Bardzo mi się podoba ta stylówka - powiało wiosną i świeżością. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu ja się nie tłumaczę :) Po prostu bardzo lubię opowiadać prawdziwą historię, bo ona i tak się obroni :) A wiosna to niech już przybywa przecież migiem :) Dziękuję Kochana :) Buziaki :)

      Usuń
  24. Witam cię bardzo serdecznie W ten chłodny dzień jestem pod ogromnym wrażeniem tej stylizacji Bravo Ale największe oklaski za to że widać ile serca wkładasz w to co tutaj prezentujesz i to się dla mnie liczy najbardziej życzę ci kolejnych fantastycznych stylizacji Pozdrawiam serdecznie i życzę przyjemnego dnia


    Gdybyś miała ochotę to serdecznie zapraszam Cię na bloga swojej Przyjaciółki , która również jak i Ty chwyta piękne obrazy w swój obiektyw i pisze posty płynące prosto z serca dla drugiego człowieka .

    ---> odnowionaja.blogspot.com

    Pozdrawiam bardzo serdecznie Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Sylwio za taki przemiły komentarz :) Cieszę się z Twoich odwiedzin i zapraszam częściej, choć teraz już dużo rzadziej bo raz na tydzień, a kiedyś co 2-3 dni taki miałam power :)) Do przyjaciółki z przyjemnością zajrzę, do Ciebie zresztą też :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  25. pięknie wyglądasz <3 śliczny look <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Olu, dopiero piszę dzisiaj, bo dozuję czas przy kompie. Wczoraj wróciłam bardzo późno...
    Artystka i geniusz w jednym. :)
    Widziałam Twoją propozycję, potem Soni, Krynki, Margot i tak dalej i nie chciałam publikować swojej...
    Jesteście WIELKIE...
    Jakoś nie mam ostatnio w ogóle energii, bardziej wegetuję niż żyję...
    Przepraszam za te moje doły...
    Miło popatrzeć na Waszą energię i kreatywność.

    Buziole!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basieńko przecież Twoja propozycja jest cudna ☺ U mnie tez wciąż i z nastrojem ,i formą bardzo marnie, te wyzwania to teraz dla mnie taka odskocznia, cieszę się jeśli udaje mi się wziąć udział i doceniam szczerze udział i pomysły kazdej z uczestniczek ☺

      Usuń
  27. Uwielbiam Twoją przekorę :-) Wyglądasz fenomenialnie... jak na fenomenalną przystało :-) A co do zdjęć... te podobają mi się wyjątkowo :-)))

    OdpowiedzUsuń
  28. Jest super z rozmachem i ta nonszalancja. Wyszło świetnie. Na co jeszcze zwróciłam uwagę to kolorystyka -biel z beżem. Ale mi się to podoba .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Grażynko :) Akurat czytałam Twój komentarz u Reni, gdy dostałam info o Twoim :)

      Usuń
  29. Nie mam u siebie zbyt wielu rzeczy w tym stylu, na myśl przychodzą mi jedynie spodnie z naszywkami.
    Idealne tło do tych zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tło trafiło mi idealnie :)) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  30. Bardzo podoba mi się ten look, bluzka czadowa trafna w temat :)
    A co do fotografii proszę się nie przejmować, zawsze coś wyjdzie nie tak. Ja też mam z tym problem, robię tak jak potrafię :) A samo to, że już coś się robi dla siebie i dla ludzi na blogu to już sukces aby pokazać swoje wizje. Tło super artystyczne akurat to pop-art, wszystko zgrało się z całą stylizacją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę ☺ Dziękuję i pozdrawiam serdecznie ☺

      Usuń
  31. Olu, bardzo fajna stylówka! super jest ta bluzka no i ekstra prochowiec! :) i tym razem zdjęcia nie takie złe ;) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bluza jest genialna!!! Całość jak najbardziej w klimacie wyzwania :D!!!
    ... choć ja bym założyła jakieś wielkie dżinsy podarciuchy. Moda modą, ale do dresów z lampasami chyba się już nigdy nie przekonam ;).
    Pozdrawiam serdecznie Ola :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma chyba wystarczająco wielkich dżinów na mnie 😂 Dzięki Kochana za komentarz ☺ Buziaki 😙

      Usuń
  33. Ola, Ty to masz artystyczną duszę, wiesz? Genialny zestaw, wszystko mi się tu podoba :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. 51 year old VP Quality Control Hermina Cater, hailing from Guelph enjoys watching movies like "Outlaw Josey Wales, The" and Magic. Took a trip to Major Town Houses of the Architect Victor Horta (Brussels) and drives a Mercedes-Benz 540K Spezial Coupe. strona firmowa

    OdpowiedzUsuń
  35. świetny blog i ciekawe treści.

    OdpowiedzUsuń
  36. Podoba mi się bardzo Twój styl pisania

    OdpowiedzUsuń