poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Khaki i blade róże / Khaki & pale roses




Cudowne biurko krecika :)

Dziś wracam do treści o kolorach, bo jak wiecie, kolory to jest to, co na krecika działa jak mało co :) Jako dziecko miałam biurko w meblościance, nad którego blatem było mnóstwo półeczek ze szklanymi podziałami. W tych półeczkach szczelnie zapełnionych trzymałam wszystkie swoje skarby, pudełka po czekoladach od wujka z Austrii, opakowania po pastach do zębów i kremach, i wszystko, co kolorowe, nic praktycznego. Uwielbiałam zdejmować okulary i wpatrywać się w tę barwną plamę, dużo bardziej niż w telewizor, w sumie chyba wtedy czarnobiały ;) To zostało mi do dziś, wolę patrzeć na statyczne obrazy, na zdjęcia niż na filmiki i nagrania video, tutaj nie nadążam za duchem czasu.


Z jakimi kolorami łączymy khaki ?

Podobno ponadczasowy khaki, czyli kolor, który możemy określić jako ziemistozielony, oliwkowy, czy też zgniłozielony jest dosyć trudny w łączeniu z innymi barwami. Mam inne zdanie. Dziś zestawiłam go z bladym różem, który jest z nami od kilku sezonów i wciąż trzyma się świetnie. W modowej prasie zestaw tych dwóch kolorów opisywany jest jako pojedynek gigantów, ze względu na czołowe miejsca, jakie zajmują oba w modzie od kilku sezonów. Ciekawa jestem jak Waszym zdaniem, zakończył się ten pojedynek w moim zestawie. Inspiracją dla mnie było zestawienie parki i różowych kwiaciastych falban z Reserved, które pokazała na swoim blogu w poście o militarnych kurtkach Justyna Faliszek, oraz połączenie khaki i różu z kolekcji Zimmerman. Moje inspiracje pokazuję na końcu posta. Pomyślałam, że mam wszystko, żeby spróbować skomponować coś w tym klimacie :) Oczywiście na pewno znów przedobrzyłam, chociażby kolorowo moja stylówka jest bardziej kontrastowa, a róż miejscami nieco liliowy, ale po dwóch "spokojnych" stylizacjach należy mi się trochę oddechu ;) Moim zdaniem, obserwując wybiegi, a przede wszystkim inne blogi, khaki to kolor, który daje bardzo wiele możliwości zestawień kolorystycznych, i przez to nigdy nie może być nudny. Zawsze można go tak zakomponować, by był twarzowy, na przykład dystansując innym kolorem od buzi :) Idealnie łączy się z czernią, jak u Adriany i z bielą, jak przed chwilą u Madzi Pińskiej. Bezpiecznie i klasycznie z beżami, brązami i camelem, jak u Madzi Ścierskiej. Pięknie z energetycznymi kolorami jak fuksja czy mocny pomarańcz u Grażynki Wojdon. W najnowszym sezonie zestawia się go także z bardzo modnym intensywnym kolorem żółtym! To nawet dla mnie jest trudne i nieco abstrakcyjne zestawienie, bo żółty jest dla mnie po prostu trudny, ale ... ;) Niezwykle elegancko wygląda z bordo, jak u Krysi Bałakier. Super zachowuje się w zestawieniu z barwami chłodnymi jasną szarością np. u Reni Jaz, jeansowym niebieskim i chłodnym błękitem. Z tym błękitem to dla mnie bardzo poważna pokusa, bo błękit się do mnie ostatnio mocno przyczepił :) Mamy więc niezwykłe pole do popisu, by skomponować ciekawą, indywidualną stylówkę opartą na tym militarnym kolorze, i nie bójmy się tego próbować na wszelkie sposoby :) 

Trochę o stylizacji

Moja dzisiejsza stylizacja oparta jest na zestawieniu khaki i bladego różu oraz kontraście militarnej parki, siermiężnych czarnych butów i prostej czarnej torebeczki, z różowymi przezroczystościami i kwiatowymi zwiewnościami. Parkę prezentowałam już na blogu. Buty zapinane na paski z mocnymi klamrami zakupiłam zeszłego lata, bo mnie zaintrygowały, były tak bardzo dziwne .... Po jakimś czasie okazało się, że to hicior nawiązujący do wzorów z kolekcji Balenciagi. Spódniczkę półprzezroczystą prezentowałam już wielokrotnie. Zwiewna bluzka w kwiatowe wzory ma bardzo ciekawe, bo pęknięte na całej długości rękawy. Całość uzupełnia prościutka czarna mini torebka, nawiązująca metalowymi detalami do butów.


Jak zawsze zapraszam do oglądania i serdecznego komentowania :)
a także do polubienia mojej strony na fb: LUMPOLA STYLE




A LITTLE BIT IN ENGLISH

My outfit today is based on a combination of khaki and pale pink, and the contrast of a military parka, heavy-duty black shoes and a simple black handbag with pink see-through and floral gauze elements. I have already shown the parka on my blog. As for the shoes, they are fastened with straps and sturdy buckles – I bought them last summer because I found them intriguing, they were so strange. After some time they turned out to be a hit on the Balenciaga catwalks. You have seen the partly see-through skirt here many times already. It is worth noting that the gauze floral pattern blouse has very interesting sleeves – slit all the way down. The whole outfit is complemented by a simple black mini handbag with metal elements that match the shoes.



Dziś wszystko co mam na sobie pochodzi z second-handów.
Today I'm wearing everything from second-hand shops.


spódnica/skirt - ATMOSPHERE
bluzka/blouse - LAYERS Paris
kurtka parka/park jacket - OXFORD STR.
buty/shoes - RETRO
torebka/bag - F&F















MY INSPIRATION


78 komentarzy:

  1. cala stylizacja mnie zachwyciła!!! koszula w kwiaty po prosty nieziemska! pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo i pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  2. Pięknie, wiosennie i te cudne przełamanie stylów, super!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale piękna bluzka, bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. BArdzo mi się podoba zestawienie khaki z pudrowym różem spódnicy. Bardzo, bardzo. I te czarne dodatki jak najbardziej. Natomiast bluzka, sama w sobie wyjątkowej urody, coś mi się gryzie w tej różowej bajce, jakby nieco z innej była. A i tak całośc cudowna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bluzka się gryzie bo jest bardziej liliowa, ale jak mawia moja siostra też projektantka wnętrz: "nie musi być ton w ton" na co Lucynka, która u mnie pracuje ripostuje: "No chyba u niej!" ;))) Buziaki :)

      Usuń
  5. wyglądasz kwitnąco ;* Dla mnie khaki to kolor genialny, świetnie łączy się z większością barw, podobnie co granat. A zestawienie z różem (jakimkolwiek) to jedno z moich ulubionych :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie same zdanie o khaki :))) Dziękuję za inspirację :))

      Usuń
  6. A ja khaki połączyłam kiedyś z pink różem:D
    Bo u mnie tez niebawem ten kolor;
    A z bladym różem bardzo deliktanie się prezentuje! Do tego te zwiewności!
    Wspaniale wyszło! I jak zmróżę oczy jak za dziecięcych lat, to nawet więcej kolorów widzę:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana :) Dzisiaj moją zwiewność zwiało o 20-tej do łóżka, chyba po sporej dawce tlenu na spacerze leśnym ;) Teraz tylko wstałam na sikanie
      i wykorzystałam okazję, żeby Ci odpisać, buziaki :))

      Usuń
    2. Pani Taro słowo zmrużyć piszemy tak pozdrawiam jola

      Usuń
    3. Anonimowy, bardzo dziękuję za poprawę;) Literufkom nie bende sie tłómaczyć;)

      Ola, starość nie radość;))
      Ja dzisiaj tez jakaś padnięta jestem:D

      Usuń
  7. Normalnie ukradłabym CI tą parkę, super jest! W połączeniu z delikatną warstwą pod nią - bomba! BUziaki Olu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że ta parka była w najtańszy dzień za jakieś 2 zł chyba, czasem nie mogę się nadziwić gdzie ludzie mają oczęta, skoro takie rzeczy dla krecika zostają :))
      Dziękuję Paulinko :) Buziaki :))

      Usuń
  8. Super wyszło, pięknie i romantycznie, a z tymi butami ciekawie, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu :) Takie dziwne te buciska, ale podobno teraz właśnie brzydkie buty w modzie :) Buziaki :)

      Usuń
  9. swietnie odwzorowalas inspiracje :) jestem pod wrażeniem :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię inspiracje i lubię się z nimi zmierzać lumpeksowo :) Cieszę się, że Ci się podoba :) Buziaki :)

      Usuń
  10. Khaki to taki kolor, ktory mozna laczyc z prawie wszystkimi koloralmi. Roz rowniez pieknie
    wyglada, a juz w Twoim wydaniu to szczegolnie wyjatkowo. Kwiatowy wzor bluzki, czyni milityrna khaki parke bardziej kobieca i nawet romantyczna, lecz tylko na chwilke, bo buciorki szybko przypomninaja, o co tu wlasciwie chodzi! Bardzo mi sie podoba Twoj eksperyment, Olu. Brawo!!

    Serdecznie Cie pozdrawiam i milego, udanego tygodnia Ci zycze:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana, fajnie tak czasem przełamać style, a jeszcze jak to się podoba to dopiero miło :)) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  11. Szaleństwo :) ;) Uwielbiam róż, a z Twoim khaki wygląda super. W ogóle lubię takie właśnie kontrasty - buciory i tiul, sportowa kurtka i delikatna bluzka. A bluzka jest przepiękna :) :) :) Super to wszystko prezentujesz - no iiii te podciągnięte rękawy - hicior ;) :) . Pozdrawiam piękna :) siostrzyco :) ;) - Margot :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki siostrzyczko :) Też lubię kontrasty, choć ostatnio trochę nie wiem co lubię i dlatego tyle o kreciku, bo po omacku ;)) Buziaki :))

      Usuń
  12. Aaaa zapomniałam !!! - myślę, że idealnie oddałaś nastrój swoich inspiracji :) jestem pod wrażeniem :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię inspiracje, lubię jak mnie szczególnie kolorowo czy stylowo coś zakręci
      i wtedy próbuję to przełożyć na lumpiarski język, o inspiracjach z wybiegów już nie wspomnę, bo nie wiem czy nie są już u mnie przeszłością, choć tu się jedna zaplątała :)

      Usuń
  13. Olu pięknie połączyłaś style. Bluzka w kwiaty jest cudowna, mega kobieca :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pudrowe róże w połączeniu z khaki to świetny pomysł ! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Dałas czadu. Jak zwykle u ciebie jest po prostu inaczej. Khaki lubię od zawsze i cieszę się, że teraz to modny kolor, bo zazwyczaj czuje sie jak żołnierz wśród cywili. Rózu w mojej szafie tyle co nic.Trykotowa bluzeczka z pieskiem i głupawym napisem się chyba nie nadaje poza domem do pokazywania, choć uwielbiam ja bo to prezent od wnuczki. Wypatrzyła Celinka w sklepie i paszczę darła, że cieba kupić dla babci, no to kupili. Może osobista stylistka mi rośnie, czyli strach się bać. buziaki przesyłam i duzo zwariowanych pomysłów zyczę na kolejne posty. Danka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię tą Celinkę :)) Dziękuuję bardzo i salutuję wiosennie :))

      Usuń
  16. Piękne połączenie kolorów, khaki pasuje do wielu barw, w zależności od ich nasycenia, jasne khaki świetnie pasuje do granatu, ciemny odcień khaki do jasnych pasteli. Bluzeczka super, spódnica też. Podziwiam Cię za buszowanie po niecie i szukanie inspiracji. Pozdrawiam gorąco Babooshka Style

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marzenko :) Buszuję z rzadka, ale mam oczy otwarte i jak coś mi się spodoba to sobie zapisuję, tutaj impulsem była Justyna :)) Buziaki serdecznie :)

      Usuń
  17. Olu, pięknie to połączyłaś, taki romantyzm - bluzka i spódnica, z rockiem - buciory, i wycieczką w góry - parka ;D dla mnie rewelacja! :) też lubie takie dziwne rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Madziu, że masz tą dzikość serca :) A ja dziś zakupiłam taki grzeczny płaszczyk trochę w tych Twoich grzecznych Hexowych klimatach a trochę w stylu Madzi Ścierskiej, ale chyba poczeka do jesieni, choć ja się nie mogę doczekać, żeby się w nim pokazać :) Buziaki :)

      Usuń
  18. kolory wyglądają ciekawie :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pamietam czasy kiedy laczenie tego rodzaju zieleni z rozem i kwiatami bylo nie do przyjecia....patrzac na Ciebie wiem z cala pewnoscia,ze to byl koszmarny blad :)))) Ta parka doskonale przelamala "slodki look" dodala mu charakteru i fantazji:) Ta stylizacja pomimo mixu,ktory zrobilas jest bardzo konsekwentna i spojna :) Widac,ze do konca przemyslalas kazdy element tej stylizacji ale to nic nowego ....bo przeciez Twoje drugie imie to perfekcja :)))


    PS: Kwiatowa koszula jest wyjatkowa i mam nadzieje,ze zablysnie jeszcze swoim wlasnym blaskiem :))))ale napisalam :))))))buziaki Olenko,jestes wyjatkowa zdolniacha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana :) Wiele rzeczy dozwolonych dziś było nie do przyjęcia kiedyś, w sumie dziwne to było tak myślę, te wszystkie zasady :) Kiedyś byłam perfekcjonistką, potem próbowałam z tym walczyć, widocznie nie do końca mi się udało ;)) Buziaki Reniu :))

      Usuń
  20. Koszula jest bajeczna, uwielbiam kwiatowe motywy ! Pięknie jest Ci w niej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Tak się odgrażałam, że tyle kwiatów u mnie będzie tą wiosną, a tu wyskoczyłam z jedną koszulą na razie i chyba muszę sobie przypomnieć o reszcie :)) Pozdrawiam :))

      Usuń
  21. Świetnie wyglądasz ! :) Blog widać pełen Pasji oby tak dalej :)


    www.lagres.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Pięknie a nawet bardzo pięknie to wszystko wygląda:)))wydawałoby się że te dwa kolory do siebie nie pasują a tu się okazuję że wyglądają super:))Twoja bluzka tak bardzo mi się podoba że napatrzeć się nie mogę:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu ❤ Chyba jeszcze kiedyś tą bluzeczkę pokażę skoro budzi tyle ciepłych uczuć 🙂 Pozdrawiam cieplutko 😍

      Usuń
  23. Buty mnie bardzo zaintrygowały:0 sama bym takie przygarneła:)

    buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się na nie skusiłam bo taki dziwoląg, a potem się okazało, że modne ;)
      Dziękuję Karyn i pozdrawiam :)

      Usuń
  24. witaj OLU ,Jak ja lubię koronki, tiule , to takie kobiece,a przełamane płaszcem i ciężkimi butami to naprawdę fajny styl. wyglądasz i na zdjęciach cudnie. Jeszcze jak widzę w tym zabawę -
    fantastycznie Pozdrawiam Danusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu :) Lubię się bawić modą ale coraz bardziej kusi mnie, żeby spróbować trochę poważniej, ale to mi się i tak nie uda ;) Buziaki :))

      Usuń
  25. Uwielbiam takie kontrasty - delikatne i zwiewne spódnica wraz bluzką oraz ciężkie buty i militarna kurtka! Pięknie i niezwykle pomysłowo - ale u Ciebie moja droga, to już norma:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mi miło :)) Dziękuję i pozdrawiam Cię cieplutko :))

      Usuń
  26. Dziękuję :-) Wychodzi na to , że khaki łączy się z różnymi kolorami. Wszystko zależy od naszej wyobraźni i pomysłowości :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki kolorek uniwersalny :) Dziękuję Grażynko za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  27. Świetne połączenie kolorów, khaki z bladym różem jak najbardziej na TAK!
    Pięknie Olu...wiosenne pozdrowienia posyłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basieńko :) Teraz Twoja kolej :) Parkę masz i różowości też :)))
      Buziaki Kochana :)

      Usuń
  28. Khaki w połączeniu z różem wygląda świetnie! I te buciory - fantastico!
    Też czasami wolę jak mi się rzeczywistość rozmazuje;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu :) Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  29. Mnie się ten zestaw BARDZO podoba. Są kwiaty, jest delikatna i zwiewna różowa spódnica, a do tego ciężkie buty dla przełamania stylu, no i oczywiście kurtka parka. Super :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  30. This look with the khaki blazer is amazing!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm glad, you like it :) Thank you & my kises :)

      Usuń
  31. świetna stylizacja, bardzo inspirująca! ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Khaki i róż, to jedne z moich ulubionych połączeń kolorystycznych:) Ciekawa stylizacja i piękna bluzka:) Pozdrawiam:)
    www.kobiece-inspiracje.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  33. Ola!!! Ta stylizacja jest genialna :)!!! Khaki i róż pięknie się razem komponują :)!!

    Pozdrawiam serdecznie :*!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sobie myślę, że to coś dla Ciebie, dla Leśnej Nimfy Wędrownej :))
      Buziaki :)))

      Usuń
  34. Khaki trudny? Nie...to jedna z barw natury, a natura ładnie komponuje się ze wszystkim ;) Dla mnie najładniej oczywiście z szarym, ale z bladym różem - przyznaję - bardzo wdzięcznie. Zwłaszcza, że tak w powłóczystościach i cienkościach to przedstawiłaś. :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie same myśli miałam, że kolor natury nie może być trudny :) Dziękuję Ci serdecznie i pozdrawiam świątecznie :)

      Usuń
  35. Genialnie kochana to zrobiłaś, nie pomyślałabym, że khaki i mój ukochany pudrowy róż mogą tak świetnie współgrać! W ogóle rewelacyjnie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci się podoba :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  36. Wymienilas duzo kolorowych polaczen z khaki....ale nie wymienilas mojego ulubionego od lat.....z ostra czerwienia, taka wloska jak Ferrari.
    Kiedys mialam czerwone sztruxy i Do noch khaki T-shirt. Pamietam ten zestaw do dzis 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo khaki właśnie pasuje do wszystkiego :) A z taką czerwienią to wyrazistym brunetkom jak Tobie, musisz do tego wrócić :))) Buziaki :)

      Usuń
  37. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  38. Fajne zestawienie kolorów

    OdpowiedzUsuń