poniedziałek, 26 czerwca 2017

Kolory neutralne / Neutrals colours





Przegoniłam ekspresowo te odgrzewane kotlety, bo na taki upał lepsze chyba lody śmietankowe z orzechami laskowymi :)

Bądź naturalny :)

Wiosna i lato to sezon obfitujący w mocne barwy. Zgodnie z modnymi w tym sezonie trendami ma być kolorowo, odważnie i z pomysłem. Jednak niektóre z nas czasem wolą trochę mniej rzucać się w oczy i założyć ubrania w neutralnych barwach jak biel, beż czy szarości. Neutralne kolory są ponadczasowo modne, mogą wyglądać naprawdę dobrze i na sezon letni sprawdzą się doskonale. Każdy sezon ma swojego faworyta, raz królują pastele, innym razem nasycone barwy podstawowe, czy krzykliwe neony. Mianownik pozostaje jednak niezmienny: barwy naturalne, zbliżone do kolorów ziemi, brązu, beżu, zieleni. Najmodniejszym kolorem neutralnym tego sezonu wg Pantone jest Hazelnut, kolor miąższu orzecha laskowego, neutralny, świadczący o skromności i wewnętrznym cieple. To kolor przywodzący na myśl naturalne barwy ziemi. Delikatny kolor orzecha laskowego sprawdza się na dzianinach w postaci luźnych sukienek, golfów, minimalistycznych topów, na prostych spódnicach i sukienkach z koszulowej popeliny, a także na dodatkach. Bezpretensjonalny, a zarazem ciepły hazelnut, stanowi swego rodzaju łącznik między porami roku. W zestawieniu z ognistym pomarańczem, czy żółtawą zielenią przynosi ukojenie, ociepla i tonuje. W zasadzie kolory neutralne można łączyć z wszystkimi innymi barwami tego sezonu, ich możliwości są nieograniczone. Ja dziś jednak skupiam się na samej neutralnej i spokojnej kolorystyce. Jest to sytuacja dla mnie bardzo wyjątkowa, w zasadzie abstrakcyjna, ale postanowiłam spróbować i dać odpoczynek naszym oczom :)

Trochę o stylizacji

Zdjęcia robiłam w tę zimniastą 12-stopniową sobotę międzydeszczowo dlatego na niektórych z nich już trochę widać jak zamarzam, no i buty troszkę mi się zmoczyły od dołu :) Przekornie pogodzie, ale i sobie założyłam okulary przeciwsłoneczne, chyba tylko po to, żeby już w ogóle nic nie widzieć ;) Moja niewiarygodnie neutralna stylizacja, w kolorach, które dotąd uznawałam za nudne i charakterystyczne dla zachodnich, emerytowanych turystów niestety nie zawiera koloru sezonu hazelnut. Chociaż gdyby się uprzeć można go spróbować dojrzeć w kolorze plecionej ze sznurka torby z podpalanym czy ohmbre uchwytem. Za to mam na sobie moje pierwsze od stu lat białe spodnie. Nie wierzyłam, że uda mi się w lumpeksie dopaść białe spodnie, w których wyglądałabym znośnie, no i mam :) Wprawdzie jest to jakiś chyba niewydarzony rozmiar 42, niewydarzony, bo tam, gdzie jestem szeroka, czyli w tyłku i kitach mam luzy, za to w pasie leżą w miarę dobrze. Wątpię, żeby osoba o realnym rozmiarze 42 miała szanse dopiąć się w tych spodniach w pasie, ale dzięki swojemu chyba niedorobieniu dla mnie są idealne, bo nie spadają, nie muszę ich zwężać w talii, a moje bryczesy gubią się w zakamarkach szerszej nogawki, chociaż oponka trochę się wymknęła spod kontroli :) Dziś zastosowałam je z podwiniętą nogawką, bo bardzo chciałam pokazać te świetne jakby sznurowane sandały na sznurkowym koturnie, no i podoba mi się efekt gry długości spodni z długością ażurowej bardzo lekkiej jasnobeżowej narzutki. Stylizację uzupełnia może zbyt krótki top w kolorze ecru z bawełnianej gipióry, okulary słoneczne w białych oprawkach z drobną złotą wstawką, mały złoty zegarek na bransolecie z różnorodnych białych rzemyków, no i wspomniana wcześniej pleciona torba, czy może siatka, choć na siatkę jest chyba zbyt ciężka ;)


Dziś wszystko co mam na sobie pochodzi z second-handów.
Today I'm wearing everything from second-hand shops.


spodnie/pants - CLINIC DRESS
top - H&M
torba/bag - NN
narzutka/cape - NN
buty/shoes - N.W.3
zegarek/watch - NN
okulary/glasses - TOP SHOP


















Bardzo uszczęśliwia i motywuje mnie każdy ślad Twojej tu obecności, dlatego serdecznie dziękuję za odwiedziny na moim blogu i za wszystkie komentarze. Zapraszam do oglądania i czytania, a jeśli Ci się spodoba, do obserwowania :}

Every trace of your presence here makes me happy and motivates me, so thank you so much for visiting my blog and for all the comments. I invite you to watch and read, and if you like it, to observe :)


51 komentarzy:

  1. Wszystko mi sie podoba! I sweter ( rewelacyjny) i sandały ( boskie) i torebka (odlot) i bluzeczka! NO, PO PROSTU PIĘKNIE! :) buziaczki :-*

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładny zestaw:)))świetnie wyglądasz:))piękna bluzka i fantastyczny sweter:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Reniu, że obie lubimy koronki :) Buziaki Kochana :)

      Usuń
  3. Olu, uwielbiam Twój humor, dystans do siebie, samokrytykę (bezpodstawną) i tak mądre przemyślenia. Obserwuję Twojego bloga od dłuższego czasu i w końcu zdecydowałam się zabrać "głos".To, co piszesz czytam z uwagą i jest mi niezwykle bliskie, natomiast Twoje pomysły stylizacyjne-super. Podziwiam, czekam na więcej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Mario, Marysiu?, że do mnie zaglądasz, a jeszcze bardziej, że się odezwałaś, bo wszelkie reakcje i komentarze są dla mnie bardzo ważne :) Znam takich co chcieliby coś napisać a maszyna im wmawia, że nic z tego bo są robotem, więc skoro nie jesteś robotem, to odzywaj się częściej proszę :)) Buziaki :)

      Usuń
  4. Olenko,cudnie !!! Zawsze tak jest,ze po" Wyrzucie "kolorow mamy potrzebe odpoczynku :) Ten Twoj spokojny look jest genialny:) Absolutnie genialny gipiurowy top,biale spodnie ,sweter i buty :) najcudowniejszy koszyk/torba :) Zadajesz szyku i tyle :))) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach,i nawet dobrze się w nim czuję, dziwne 😆 Dziękuje Kochana i wracam na normalne tory, choć za chwilę kończy się czerwiec i pełna lodówka kotletów znów 😉 Buziaki ❤

      Usuń
  5. Robotem nie jestem, może być Marysia, dziękuję za szybki odzew, będę pisać często.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Marysiu ☺ I do zobaczenia ❤

      Usuń
  6. No, i to jest to, co Sivki lubią najbardziej. Fajnie bardzo, w 200 % :) ;) Nigdy się nie zgodzę, że to są nudne kolory albo, że ubierając się w takie, chcemy się schować. Mój wzrok na ulicy zawsze pierwsza przyciągnie osoba w naturalnych barwach, a kolorowe jakoś ignoruję. Chyba, że ktoś ma tak kosmiczne fasony, że no, nie da się przegapić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z tą nudą to tak trochę podpuszczam 😉 i wiem Kochana, że w tym stanie pięknie bym się komponowała napustynnie ☺ Cieszę się z tych 200% choć 100 od Ciebie też by mnie uszczęśliwiło ❤ Buziaki 😙

      Usuń
  7. Bardzo fajna stylizacja, taka luźna i letnia :) Przecudowna bluzeczka!
    jvstvnamaria

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepięknie Olu!!! Lekko, zwiewnie, romantyczne :). Też raczej rzadko noszę te kolory, jednak nie zmienia to faktu, że bardzo mi się podobają stylizacje z ich udziałem :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie :) Patrzeć na te kolory lubię :) Dziękuję i buziakuję <3

      Usuń
  9. Dobrze że wyjaśniłaś o jaki kolor orzecha chodzi - bo w sumie hazelnut to mi się kojarzy raczej z ciepłym brązem, jaki ma orzech na wierzchu. A wnętrze jest piękne - dla mnie takie śmietankowe, kolor wakacyjny, latte na tarasie, plaża i piasek... mmm ;-)) Bardzo Ci ładnie w takich "emeryckich" kolorach jak to określiłaś (przy czytaniu o mało się nie oplułam monitora kawą ;-D ) i takie kolory bardziej mi się kojarzą z latem i wakacjami niż krzykliwe neony itp. Patrząc dziś na Ciebie czuję chillout - i za to Ci dziękuję :-**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to bardzo się cieszę Kochana :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  10. Stonowane kolory są bardzo eleganckie i tak bym nazwała Twoją dzisiejszą stylizację, choć jak zawsze z odrobiną szaleństwa :) A tak naprawdę, to widać, że jest to typowo letnia, luźna stylizacja, w której Ci do "twarzy" :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeglądałam blogi i trafiłam właśnie na panią, naprawdę super, tematyka lumpeksowa bliska memu sercu. Genialne stylizacje a Pani jest piękną kobietą. Na pewno będę tutaj wracać.

    Gdyby była Pani zainteresowana zapraszam również do mnie http://ladysecondchance.blogspot.com

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny ☺ Zapraszam ponownie i na pewno zajrzę ☺

      Usuń
  12. Narzutkę, torbę i buty chętnie bym Ci podkradła, zresztą top też jest super!
    Uwielbiam takie kolory, a jeśli do tego jeszcze występują w jednym zestawie w takiej ilości, to już w ogóle jestem mocno zachwycona!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja się ich dopiero uczę ☺ Buziaki Kochana ❤

      Usuń
  13. Oj te kolory to, jak nie Pani... bardzo, ale to bardzo mi się podoba. Wszystko, a torba wymiata! Pozdrawiam cieplutko. Jestem tutaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana ☺ Wszystkiego trzeba popróbować ☺ Buziaki ❤

      Usuń
  14. Bardzo fajny zestaw, chociaż ja nie zrobiłabym sobie mankietów na spodniach, za niska jestem, kolory fajne i wcale nie nudne, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach Marzenko, tak bardzo chciałam odsłonić buty, to było silniejsze ode mnie ☺ Dziękuję Ci bardzo i pozdrawiam cieplutko ❤

      Usuń
  15. Przepięknie :))))) Uwielbiam takie pastelowe połączenia i jeszcze do tego koronka - cudnie !!! Koszyko-torba i buty na sznurku tworzą super duet i oczywiście ta narzutka w takim samym kolorze. Ślicznie wyglądasz w białych okularach Sis :) . Pomysł z podwiniętymi nogawkami, żeby wyeksponować sandały perfekcyjny. W ogóle wszystko takie letnie i wakacyjne - od razu mam dobry nastrój :)))) . Buziaki - Margot :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale żeśmy się zderzyły czasowo komentarzami :) Jak siostry :)) Dziękuję Kochana i buziakuję :)

      Usuń
  16. Biel kocham, beż niekoniecznie, ale Tobie jest w tej kompozycji bardzo dobrze! A za torebkę dałabym się pokroić, genialna!!!!Jak będziesz się chciała pozbyć/odsprzedać, jestem pierwsza w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Paula ☺ O torebce będę pamiętać, choć ostatnio niechętnie się pozbywam czegokolwiek,ale gdyby się coś zmieniło, mam to na uwadze ☺ Buziaki ☺

      Usuń
  17. Za beżem nie przepadam, jakoś mało go w mojej garderobie ale w połączenie z bielą jest super.
    Ta narzutka, czy jak tam ją zwał, jest świetna. Ciekawe buty i dobrze, że je pokazałaś /podoba mi się, że spodnie podwinięte/, torba-siatka też pięknie tu pasuje. Cudna bluzka, jednym słowem Olu - jest super. W tych kolorach jesteś taka elegancka a jednocześnie wyluzowana, proszę o więcej Oli w takim wydaniu...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Basieńko, chyba to się nie uda 😕 ale bardzo Ci dziękuję Kochana ☺ Buziaki 😙

      Usuń
  18. zdecydowanie chcę być taką nudną, zachodnią emerytką.

    OdpowiedzUsuń
  19. Doczekałam się białych spodni na Tobie. Świetnie wszystko zgrałaś. wyglądasz zjawiskowo. Czekam na więcej pomysłów na te spodnie, ponieważ posiadam bardzo podobne spodnie i ciągle je oswajam. To lato planuję (oczywiście na tyle na ile mi mój tryb życia pozwoli) przeżyć z dużą ilością bieli. Taką fazę złapałam. Pozdrawiam Danka . Przepraszam, że tak późno piszę komentarz, ale moje życie znowu przyspieszyło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu :) Te spodnie jeszcze zagoszczą na blogu na pewno, nawet za chwilę :) Buziaki :)

      Usuń
  20. lubie takie bluzeczki, ale pod biel to lepiej zakładać cielisty stanik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję :) To jest cielisty stanik, tylko jasniejszy ode mnie teraz :)

      Usuń
  21. Olu pięknie, pastelowo....z nutką nonszalancji. Jak zwykle rewelacyjna torba.... ja tu nudy nie widzę. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  22. Bluzeczka to perełka. Wszyscy już wszystko napisali. Piszę więc krótko - rewelacyjnie Ci w takim wydaniu.
    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie wyglądasz - wszystko mi się podoba! :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Pięknie Ci w takich naturalnych kolorach.

    OdpowiedzUsuń